ماساژ برای شانه

ما مقایسه­ ها و مثال‌های زیادی را برای شانه­ ها به ­کار می­بریم. شاید به این خاطر که آن­ها بسیار کاربردی، مفید و تقریبا همه­کاره هستند. برداشتن، پرتاب کردن، کشیدن و تقریباً هر فعالیت دیگری که دست و بازوها در آن دخیل است، نیازمند تحرک شانه است. ما همگی شخصیتهایی را در فیلم­ها و برنامه­های تلویزیونی دیده­ایم که شانه خود را زیر فشار کاری که قرار گرفته­اند، استرسی که دارند یا خستگی ناشی از هر چیزی، تکان می­دهند. این رخداد شایعی است که خیلی از افراد حتی متوجه نیستند هنگامی که از سر میز بلند می­شوند و حتی به هنگام تعویض لباس‌هایشان، همان کار را انجام میدهند. درد شانه آنقدررایج بوده که خیلی از افراد گمان می­کنند ضروری و همیشگی است.

درد و سفتی

یک Rotator Cuff (ماهیچه گردنده) پاره شده یا شانه جابه­جا شده، حرکت دادن بازوها را مشکل می­سازد اما می­توان برای مدت طولانی در یک وضعیت نشست. مهم نیست که چه چیزی منجر به درد و سفتی می­شود، ماساژ ریلکسی برای شانه­ها، راهی موثر جهت افزایش گستره حرکتی است. این بدین خاطر است که ماساژ منبع خون تازه و غنی از اکسیژن را به عضلات بالا می­برد. ماساژ دیپ تی‌شو که در امتداد حالت شانههایشما است یا ماساژ سوئدی نیز می­تواند تنش، سفتی و درد را کاهش دهند.

جلوگیری از مشکلات شانه

 الاین کالندا از دانشکده ماساژ تراپی کلرادو(Colorado’s College of Massage Therapy)، علل منجربه درد شانه را شامل عضلات ضعیف، وضعیت ایستائی بد و گاهی تقلا برای کار و فعالیت شدید می­داند. مردم غالباً فقدان حرکت در اندام خود را تا آخر هفته که انجام یک کار غیرمعمول منجر به درد شانهشان منجر میگرددرا حس نمی­کنند.

با اینکه تکنیک­های ماساژ قادربه تسکین هستند، استمداد ماساژهای ریلکسی می­تواند به معنی پرهیز از مشکلات مشابه پس از چالش­های آخر هفته­ای باشد. کالندا (Calenda) میگوید:با افزایش گستره حرکات شانه و گردن، ماساژ از کششهای آینده پیشگیری می­کند.

ماساژ منظم شانه

هیچ جایگزینی برای ماساژ ریلکسی مستمر وجود ندارد. حتی ماساژ و مالش شانه و گردن­تان با دست مخالف نیز می­تواند تسکین­بخش باشد. یک کارشناس ماهر می­داند که چگونه فشار را اعمال کند تا بهترین نتیجه حاصل شود. شما ممکن است حس کنید که توده­هایی از زیر فشار رها می­شوند که نشان­دهنده این است که چسبندگی عضلات و بافت­های منجر به درد، در حال از بین رفتن است. برای ماساژ تراپیست‌های مراکز ما میزان مکفی از فشار توصیه شده است اما میزان فشار ورودی دراطمینان از این‌که شما بهترین ماساژ شانه ممکن را دریافت میکنید، ازطرف شما بایستی تایید شود.

ماساژ شانه یخ­زده

با اینکه کپسولیت چسبنده (موسوم به شانه یخ­زده) شرایطی ویژه است، که درمان آن یک تا دو سال طول می­کشد، این وضعیت را نیز میتوان عموماً با همان ماساژ شانه­ که دیگر انواع درد شانه را تسکین می­دهد، بهبود بخشید. این موارد شامل:

  1. ماساژ سوئدی که حقیقتاً میزان اکسیژن را در جریان خون شما افزایش می­دهد و منجر به کاهش سموم عضلانی و بهبود جریان خون می­گردد.
  2. ماساژ تریگر پوینت که فعالانه محل و شدت حس را شناسایی کرده و مدیریت طبیعی درد مزمن را منجر می­شود. غالباً یک درمان تک جلسهای هم میتواند منجر به کاهش قابل توجهی از درد  شود، اما درمان مداوم، تسکین خیلی بهتری به ارمغان خواهد آورد.
می خواهم ماساژ بگیرم