ماساژ برای دیابت

تاثیرات منفی و تخریبی دیابت نوع یک و دو را می­توان با اثرات ریلکس‌کنندگی ماساژ، کاهش داد و هرکسی می­داند که زندگی با دیابت، دربردارنده چه حجم زیادی از استرس خواهد بود.

بدن انسان درجهت مقابله با استرس یک طراحی کاملا فراگیر دارد و استرس در این فرآیند موجب افزایش سریع قند خون می‌شود.

ماساژ در کاهش استرس، حتی برای غیر دیابتی­ها نیز مفید است. این کار ضربان قلب و فشار خون را کاهش داده و نیز منجر به شل‌شدن عضلات و افزایش اندورفین میشود که همه موارد، حس بهتر بودن را القاء می­کنند.

جریان خون و نوروپاتی (صدمات عصبی)

اکثر دیابتی­ها گردش خون ضعیفی دارند. چندین روش ماساژ وجود دارد که منجر به افزایش میزان جریان گردش خون می­شود. انواع ماساژهای ریلکسی مانند ماساژ دیپ تی‌شو و ماساژ پیشرفته هات استون میکس، دارای اثرات ویژه‌ای هستند. گرفتن ماساژ مستمر به افزایش جریان خون در نواحی احتقان یافته و گرفته بدن، کمک بسیار کرده و اسید لاکتیک را از عضلات بدن شسته و منجر به عبور جریان غنی‌یی از اکسیژن از عضلات می­شود.

نوروپاتی (صدمات عصبی و حسی)، دیگر اثر جانبی دیابت بوده و گرفتن ماساژ تریگرپوینت و ماساژ اسپورت منجر به رهاسازی اندورفین، سروتونین و اکسی­توسین در بدن شما می‌شود که به کاهش صدمات عصبی و حسی کمک می کند.

آگاهی از قند خون

 دکتر روکی ماتور(Dr.Ruchi Mathur)، پزشک در موسسه بالینی غدد درون­ریز آمریکا،

(M.D.of the American Association of Clinical Endocrinologist) توصیه می­کند که هنگام گرفتن ماساژ از شرایط هایپوگلاسیمی (افت قند خون)، اطلاع داشته باشید. البته این کار پی آمد هرگونه فعالیت است، از رانندگی گرفته تا شنا کردن، اما در طول ماساژ اهمیت بسیاری دارد، چون ریلکسیشن عمیق و آرام ممکن است منجر به این موضوع شود که علایم افت قند خون به چشم بیاید.

حتما با ماساژ تراپیست خود در مورد احتمال هایپوگلایسمی و اینکه چگونه با آن کنار می­آیید (با قرص­های گلوکز، یک نوشابه یا دیگر روش­های ترجیحی) مشورت ­کنید. سپس، از بررسی سطح قند خون خود قبل از ترک مرکز شبدا ماساژ اطمینان حاصل کنید.

بنابراین شما می‌توانید با ماساژهای ریلکسی مستمر اثرات مخرب، ویرانگر و تلخ  دیابت را به تعویق انداخته و از تاثیرات مثبت و آرام بخش آن بیشترین استفاده ممکن را ببرید.

می خواهم ماساژ بگیرم