ماساژ برای التهاب بورس (بورسیت) Bursitis

مفاصلی که به صورت مداوم، حرکات تکراری و یکنواختی داشته باشند درمعرض بورسیت هستند. بورس، کیسه نرمی است که حاوی مایعی است که به عنوان یک بالشتک بین تاندون ها و استخوان ها عمل می کند. بورس هایی که معمولا دچار التهاب می شوند در نزدیکی شانه، آرنج، زانو، لگن، مفصل ران یا تاندون آشیل قرار دارند.

علائم شایع: درد خود به خودی، درد به هنگام لمس، محدودیت حرکت در ناحیه درگیر، همراه با تیرکشیدن درد به سمت گردن، درد شدید به هنگام حرکت دادن بازو و گاهی تب.

بورس به جهت جلوگیری ازاصطکاک درمحل حضور دارد. اما هنگامی که ملتهب می­شود منجربه بورسیت شده که شانه، آرنج، ران، زانو یا انگشت بزرگ پا را تحت تاثیر قرار می­دهد. بورسیت ممکن است باعث سفتی و درد اطراف مفصل درگیر شده نیز بشود که هنگام راه رفتن حس سفتی ناحیه را به فرد می­دهد و گرم، قرمز و متورم می­شود.

تسکین علایم

پرهیزازحرکات تکراری و یکنواخت یکی از راه­های تسکین بورسیت است و برای افرادی که در کارشان، نیازمند چنین حرکاتی هستند، کاستن از شرایط کاری توصیه می‌شود. به­علاوه، این وضعیت می‌تواند باعث عفونت، صدمه و همچنین دیگر فاکتورهایی که قابل پیش­بینی نیستند، بشود. در چنین موقعیتی است که گرفتن ماساژ می­تواند بسیار کمک‌کننده باشد.

به ماساژ تراپیست خود بگویید که مبتلا به بورسیت هستید، بنابراین بهترین نوع ماساژ را متناسب با حالت بورسیت به شما ارائه خواهد داد.

 

 

انواع ماساژ برای تسکین بورسیت

برمبنای میزان فشار مورد نیاز برای تسکین شما، ممکن است هریک از موارد ماساژ ریلکسی زیر را تجربه کنید:

  1. ماساژ سوئدی، که درکاهش سموم عضلانی و هورمون­های استرس و نیز افزایش و بهبود جریان خون، ارتجاع­پذیری و آرامش بسیار موثر است.
  2. ماساژ دیپ تی شو، که به عمیق­ترین لایه‌های عضلات، فاسیا و تاندون­ها می­رسد تا تنش و فشار مزمن عضلانی را تسکین دهد.
  3. ماساژ پیشرفته هات استون میکس، که به کاهش اسپاسم­های عضلانی، درد و فشار مزمن کمک می­کند و در عین حال برای افزایش جریان خون تغذیه­ کننده عضلات بسیار مفید است.
می خواهم ماساژ بگیرم