ماساژ برای فیبرومیالژیا

فیبرومیالژیا چیست؟

این عارضه مرتبط با درد گسترده مزمن، خستگی عضلانی، مشکلات ذهنی و چالش­های احساسی است. این مورد در زنان بیشتر از مردان رخ میدهد. فیبرومیالژیا بیماری نیست، بلکه سندرمی است که باید کنترل شود. خوشبختانه فیبرومیالژیا تهدیدکننده زندگی نبوده و منجر به آسیب عضله و مفصل نمی­شود.

مزایای ماساژ برای فیبرومیالژیا

ماساژ، یکی از قدیمی­ترین روش­های حفظ سلامتی از گذشته است. در مراکز شبدا، ماساژتراپیست‌ها تکنیک­هایی را به کار می‌برند که منجر به افزایش جریان خون در عضلات، افزایش جریان مواد مغذی و حذف مواد زائد آن‌ها می­شوند. این کار به ویژه برای کسانی که مبتلا به فیبرومیالژی هستند مفید است، چون باعث کاهش ضربان قلب شده، عضلات را ریلکس کرده، گستره­ی حرکات را در مفاصل بدن افزایش داده و منجر به افزایش سطح تولید تسکین­دهنده­های طبیعی بدن می­شود.

چه تکنیک­های ماساژی مورد استفاده قرار می‌گیرند؟

تراپیست‌ها گستره­ای از حرکات و تکنیک‌های ماساژ مختص فیبرومیالژیا را به کار می­برند. بسته به حساسیت و نواحی مورد تمایل شما، تراپیست ممکن است از ماساژ رفلکسولوژی یا چندین نوع ماساژ دیگر جهت فیبرومیالژی استفاده کنند یا روش­هایی اختصاصی که جوابگوی درخواست­ها و نیازهای شما باشد.

خوب بخوابید، احساس بهتری داشته باشید

یکی از اصلی­ترین علایم فیبرومیالژیا خسته برخاستن از خواب است، حتی اگر زمان زیادی را در خواب بوده باشید. پس از یک جلسه ماساژ برای فیبرومیالژیا، شما احتمالاً احساس بهتری خواهید داشت و بهتر به خواب خواهید رفت. خواب عمیق به واقع در مدیریت فیبرومیالژیا موثر است، چون طی این زمان است که فرآیندهای تجدیدکننده رخ می­دهند. بنابراین نه تنها ماساژ به سرحال ترشدن شما کمک می­کند، بلکه ممکن است درد کمتری را نیز در طی روز تجربه کنید.

چون فیبرومیالژیا منجر به درد می‌شود، در نتیجه بدن نسبت به لمس‌شدن حساسیت پیدا می‌کند بنابراین دانستن اینکه چه میزان فشار را باید عضلات شما طی یک جلسه ماساژ ریلکسی تحمل کنند، حیاتی هستند. تراپیست ما با نیازهای ویژه آن‌هایی که مبتلا به فیبرومیالژیا هستند آشنا هستند، اما شما نیز باید در ارتباط با تراپیست خود احساس راحتی داشته باشید، زیرا که همواره ماساژ راهی مناسب بوده و تسکین قابل توجهی را در پی خواهد داشت. اگر هرلحظه سوالی داشتید، قبل از آغازبرنامه کامل ماساژهای ریلکسی مستمر با پزشک متخصص خود نیز مشورت کنید.

تسکین توسط درمان

مطالعات نشان می­دهد که برنامه­های ورزشی حتی کم اهمیت برای افراد مبتلا به فیبرومیالژیا به دلیل افزایش سطح مواد شیمیایی طبیعی در بدن که منجر به کاهش درد و خستگی های عضلانی می­شوند، کمک می‌کند تا تسکین پیدا کنند. شما ممکن است به ورزش کردن بی­میل باشید. اما امروزه چندین انتخاب علاوه بر ورزش در دسترس شما قرار گرفته است. با عضویت در یکی از مراکز معتبر و تخصصی شبدا، نه تنها از ماساژهای ریلکسی مستمر لذت می­برید بلکه از منافع حرکات کششی و ریلکسی آن نیز بهرهمند میشوید. شما باید به‌آرامی روند کار را آغاز کنید و با کمک مداوم تراپیست خود بتوانید از روند تسکین مداوم بهرهمند شوید.

مزیت­های گرفتن ماساژهای ریلکسی مستمر برای فیبرومیالژیا چیست؟

در اینجا زیبایی ماساژ مشخص می­شود: نه تنها در هر جلسه احساس خوبی خواهید داشت، بلکه مزیت­های درمانی نیز همراه با ماساژ ترکیب شده، و تا زمانی که از ماساژ به عنوان درمان غالب استفاده می­­شود، هر چه بیشتر پیش روید، احساس سلامتی بیشتری خواهید کرد. با عضویت در یکی از مراکز معتبر و تخصصی شبدا، از مزیت­های ماساژ برای فیبرومیالژیا، تا جائی که ممکن است لذت ببرید. مجموعه شبدا دارای شعبات فراوانی است که باعث راحتی کار شما شده و با عضویت در یکی از این مراکز هزینه های ماساژ شما بسیار پایین خواهد آمد.

می خواهم ماساژ بگیرم