ماساژ برای افسردگی

اختصاص زمانی برای گرفتن ماساژ برای افراد دچار افسردگی به همان اندازه مهم است که برای افراد مبتلا به آرتریت،  مصدومیت­های ورزشی و سندرم تونل کارپال اهمیت دارد. WebMD بیش ازیک دوجین مطالعه را بررسی کرده که نشان می­دهد چگونه ماساژ قادر به مقابله با افسردگی توسط کاهش سطوح کورتیزول است. هورمون کورتیزول پاسخ بدن به استرس بوده و ماساژ، این مورد را بیش از ۵۰٪ کاهش می­دهد. هم زمان با کاهش کورتیزول، ماساژ میزان سروتونین و دوپامین را بالا می­برد که هر دو ناقلین عصبی­ هستند که در تنظیم مود و شرایط روحی فرد دخیل­اند.

نتایج ماساژ

ژورنال بین المللی علوم عصبی “The International Journal of Neuroscience” گروهی از افراد مبتلا به آسیب­های طناب نخاعی را مورد مطالعه و بررسی قرار داده است که  دچار افسردگی نیز بودند. هر دو هفته یک­بار برای مدت پنجدفعه، نیمی از بیماران دوره­ای 40 دقیقه­ای از حرکات ورزشی را گذراندند، در حالی که نیمی دیگر دو تایم ماساژ 40 دقیقه­ای داشتند. در هردو گروه ویژگی­های جسمانی طی گذشت زمان درمان بهبود پیدا کرده بود. اما در افرادی که تحت ماساژ درمانی بودند، کاهش افسردگی نیز شایان بود. بنابراین با اینکه ورزش مدت­هاست که به عنوان وسیله­ای برای مقابله با افسردگی شناخته شده است ولی گرفتن ماساژ نه تنها مزیت­های بیشتری داشته، بلکه سفتی و درد ناشی از حرکات ورزشی را نیز کاهش می­دهد.

تعهد به خوب ­بودن

گاهی اوقات کنار گذاشتن زمانی برای مراقبت و رسیدگی به خود دشوار است. اما عضویت در یکی از مراکز شبدا، روشی موثر در نگهداری منظم سطح سلامتی است. گرفتن ماساژهای ریلکسی مستمر، وضعیتی آرام از هوشیاری ذهنی را ایجاد می‌کند که باعث به وجود آمدن نگرشی مثبت می‌شود. جدا کردن زمانی برای مشاوره با تراپیست اختصاصی­تان قبل از شروع جلسه ماساژ ریلکسی، منجر به شناخت کاملتر نیازهای شخصی­تان شده و باعث می‌شود که مجدداً متوجه بشوید که شما شایسته داشتن احساس خوب هستید و می بایستی برای تحقق آن، قدم های لازم را بر‌دارید، سهل گردد.

می خواهم ماساژ بگیرم