ماساژ برای نقرس

در زمان­های قدیم، نقرس به عنوان بیماری افراد پولدار شناخته می­شد. مردم فکر می­کردند که این بیماری ناشی از لذت زیاد از غذاها و نوشیدنیهای اعیانی است که فقط اعیان و پولدارها از عهده آن­ها برمی­آیند. امروزه نقرس، افرادی در همه سطوح درآمدی را تحت تاثیر قرار می­دهد و معمولاً در سنین میانه دیده می­­شود. افراط در مصرف غذا و الکل می­تواند آن را بدتر کند، ارث و ژنتیک نیز دیگر عامل دخالت کننده است. میزان بالای اوریک اسید در خون ممکن است باعث تشکیل کریستال­های اورات در مفاصل و بافت­ها شده که منجر به حملات مکرر و مراجعه درد و آماس می‌گردد.

علایم نقرس

هنگامی که شما دردی ناگهانی را در شست پا یا کل پا، ساق، زانو، آرنج، مچ دست، دست یا انگشتان دست خود احساس می­کنید، ممکن است این‌ها علائم حمله نقرس باشند. مفاصل ممکن است متورم، قرمز و گرم شده باشند. با اینکه مفاصل مختلفی ممکن است توسط نقرس درگیر شوند، اما چنین درد شدیدی معمولاً فقط یک مفصل را در هر زمان درگیر خود می­کند.

درمان و تسکین

پایگاه سلامتی WebMd توضیح می­دهد که، با اینکه نقرس را نمی­توان درمان کرد، اما راههایی برای کنترل آن وجود دارد. داروهای ضدالتهاب یکی از این روشهاست. برای حملات نقرسی ماساژ نیز بسیار کمک کننده است.

در مراکز شبدا، تراپیستها در انجام انواع ماساژهای ریلکسی که عضلات و بافت­های اطراف ناحیه درگیر را قوی و سالم می­کنند، باتجربه هستند. افزایش جریان خون در ناحیه مورد نظر، در روند بهبود کمک کننده است، چون بدن شما نیازمند خونی با مواد مغذی و اکسیژن است.

می خواهم ماساژ بگیرم