ماساژ برای فلج مغزی

در سال ۲۰۱۰ مرکز کنترل و پیشگیری بیماری‌ها درآمریکا

(The Centers For Disease Control and Prevention) گزارشی را منتشر کرد که نشان می­داد از هر ۳۰۰ کودک، بیماری فلج مغزی در یکی وجود دارد. با این‌که صدمه به مغز منجر به این ناهنجاری، رشد چندانی درکودکانی که وارد دوره نوجوانی و بزرگسالی خود می­شوند ندارد، اما علایم فلج مغزی ممکن است بسته به سن تغییر کند. چه اینکه علایم بهتر و یا بدتر شوند، اثرات فلجی مغزی بدتر از آن است که بتوان زندگی کرد. اما ماساژ در این مورد نیز کمک کننده است.

مزایای ماساژ برای کودکان

مطالعه­ ای توسط  “Maria Hernandez-Reif”برروی کودکان پیش­ دبستانی مبتلا به فلج مغزی CP که تحت ماساژ درمانی و کتاب­خوانی بودند (هفته­ ای دوبار برای مدت سه ماه)، نشان داد که کودکانی که درگروه ماساژ درمانی بودند در انتهای مطالعه، دامنه حرکاتشان افزایش یافته و انقباضاتشان کاهش یافته بود. علاوه براین دراین کودکان نشانه‌هایی از بهبود در مهارت­های حرکتی ظریف، ادراک و فهم، لباس پوشیدن و حتی ایجاد روابط اجتماعی کاملا قابل رویت بود.

مزایای ماساژ برای بزرگسالان

با اینکه بالغین تا به این مرحله مهارت­های لازمه را دریافته و توسعه داده­اند، ماساژ می­تواند در کاهش استرس، افسردگی و اضطراب که همگی ممکن است درنتیجه CP به وجود آمده باشند، کمک کند. در تمامی مراکز شبدا، درمانگران متخصص ما در ارائه انواعی از ماساژ درمانی پیشرفته که در بهبود سطح طبیعی سروتونین و آکسی­توسین و نیزاندورفین نقش موثری دارد، باتجربه هستند. این حقیقت که ماساژ قادر است به کاهش سختی و درد عضلانی کمک کند و نیز در بهبود آرامش جهت خوابی راحت مفید واقع شود، دیگر دلیلی است که آن را باید در برنامه روزانه جای داد.

می خواهم ماساژ بگیرم