ماساژ و سرطان سینه

انتظاردارید کدام گزینه، موثرترین روش برای کمک به تاثیر در درمان سرطان سینه باشد؟

  1. مراقبت بدون لمس
  2. لمس کردن بسیار آرام بدن از طریق دستان تراپیست
  3. ماساژ
  4. ریلکس تدریجی عضله

با مطالعه تمامی چهارگزینه فوق دردانشگاه Minnesota و دانشگاه Miami به این نتیجه رسیده‌اند که استفاده از روش "ماساژ" موثرترین روش برای کمک به تاثیر در درمان است.

در Miami بر روی 58 زن مبتلا به سرطان­ سینه مرحله یک و دو، با روند درمانی "ریلکس تدریجی عضله" و روند درمانی "ماساژ" مطالعاتی انجام گرفت و به این نتیجه رسیدند که هردو گروه پس از درمان، احساس آرامش بیشتری داشتند. ولی درگروه تحت "ماساژ"، گزارشی حاکی ازکاهش احساس افسردگی و انزوا وجود داشت و آن‌ها همچنین نشان از افزایش درگلبول­های سفید تقویت کننده سیستم ایمنی و حس بهتر بودن و سرخوشی نیز داشتند.

مطالعه­ای در دانشگاه Minnesota برروی 230 نفر مبتلا به سرطان سینه نشان داد که افرادی که تحت درمان با روند درمانی "لمس کردن بسیارآرام بدن" بودند، اضطراب و درد کمتری نسبت به گروهی که صرفاً تحت مراقبت دکتر و پرستار"مراقبت بدون لمس" بودند، داشتند. اما کسانی که تحت "ماساژ" بودند، نه تنها آرامش بیشتری را تجربه کردند، بلکه درد کمتری نیز ناشی از درمان بر روی آنها اعمال شده بود.

 

 

استفاده کارآمد از ماساژ

موارد زیر را قبل از شروع درمان با پزشک خود چک کنید و درصورت وجود حتی یکی از این موارد، حتما به ماساژ درمانگر خود اطلاع دهید:

  1. جراحی سینه.
  2. درمان دارویی هدفمند.
  3. شیمی درمانی.
  4. تحت تشعشعات قرار گرفتن(رادیوتراپی).

این کار باعث می شود که ماساژتراپیست شما، بهترین شیوه درمانی را برای موقعیت حال حاضرتان پیشنهاد کند. هیچ اهمیتی ندارد که کدام نوع درمان مورد انتخاب است، درهرحال شما از اثرات بی‌شمار دریافت ماساژ مستمر بهره­‌مند خواهید شد که باعث کاهش استرس، افزایش کارکرد سیستم ایمنی، کاهش اضطراب و افزایش راحتی و آرامش خواهد شد. این کار منجر به بهبود روند خواب و کاهش خستگی عضلانی شده و به درمان سرطان سینه کمک شایانی خواهد کرد.

می خواهم ماساژ بگیرم