ماساژ برای درد دست

هریک از دستان شما دارای بیش از دو دوجین استخوان-دقیقا 27 تا- است. این تعداد زیاد استخوان، توسط مفاصلی به یکدیگر متصل شده­اند، اما احتمال بروز درد از مفاصلی که سخت و بد رشد کرده­اند وجود دارد. اگرساعات زیادی را صرف تایپ‌کردن، نوشتن، قلاب‌دوزی، گره‌زدن و یا هر کار دیگری که نیازمند کار طولانی‌مدت با دست است بکنید، تکنیک­های ماساژ برای درد دست، در تسکین درد و نیز افزایش گستره حرکات مفاصل موثر است.

شل کردن مفاصل

ماساژ باعث افزایش جریان خون پر اکسیژن به نواحی­ای می­شود که ممکن است سخت و دردناک شده باشند. نه تنها عضلات، بلکه تاندون­ها، مفاصل و لیگامان­ها و بافت همبند دست‌ها و حتی سایر نقاط بدن نیز، از ماساژ ریلکسی مستمر، بهره­مند خواهند شد. در این مراکز، ماساژتراپیست­ها در پی تحریک جریان خون هستند، تا گردش خون را بهبود بخشیده، ارائه مواد مغذی به بافت­های تحت تاثیر را افزایش داده و حرکت مفاصل را بهتر نمایند. این کار داشتن دستانی قوی و سالم و نیز مچ و انگشتانی قوی و مرتجع را باعث می­شود. این کار تفاوت را برای هرکسی که از دستان خود زیاد استفاده می­کند، رقم زده و سرهم­کردن پازل و تایپ‌کردن بر روی یک کیبورد کوچک را به مدت طولانی بدون توقف و تکان دادن دست و زدودن مچ دست و انگشتان را از سفتی و سختی امکان­پذیر می‌کند. این تنها آغاز مزیت­های ارائه شده ماساژ ریلکسی مستمر برای درد دست است.

سر و دست‌ها

 WebMD از دیل گراست در مرکز ماساژ درمانی آمریکا

(Dale Grust of The American Massage Therapy)، در مورد موضوع ماساژ دست نقل قول می­کند که:

"ماساژ دست نه تنها برای دستان مفید بوده، بلکه در تسکین سردرد نیز بسیار کاربردی و موثر است." به این دلیل که دستان و همچنین پاها واجد نقاط رفلکسولوژی­ هستند، که مرتبط با نواحی متعدد بدن هستند. این نواحی شامل سر، گردن، دهان، بینی، چشم­ها و گوش­هایند. از آنجایی که متخصصان مراکز شبدا در زمینه­های مختلف مانند رفلکسولوژی نیز تخصص دارند، هر فرد مبتلا به سردرد ممکن است درخواست رفلکسولوژی را به عنوان بخشی از روند جلسه ماساژ خود انتخاب کند.

تسکین درد و خواب

اگر شما دچار شرایط مزمنی مانند سندرم تونل کارپال هستید یا صدمه­ای مانند پیچ­خوردگی یا شکستگی استخوان دارید، تکنیک­های ماساژ برای دست در تسکین آن دردها مفید هستند. در کنار تسکین موضعی که ناشی از تمرکز بر یک ناحیه از بدن است، ماساژ نیز ابزار کلیدی دیگری است.

دکتر تیفانی فیلد (Tiffany field) مدیر موسسه تحقیقات لمس

(Director Of The Touch Research Institude) ذکر می­کند که ماساژ در بهبود انواعی از ریلکسیشن‌ها که منجر به خواب عمیق می­شوند، بسیار مفید است. او می گوید:

"این خواب عمیق است که به واقع مهم است چون این دقیقا جایی است که روندهای بازیابی و ریکاوری درحال رخ دادن هستند." مطالعه­ای منتشر شده در شماره آوریل 2010 ژورنال مراقبت بالینی( Journal of Clinical Nursing ) نشان می‌دهد که ماساژ 10 دقیقه­ای دست به طور قابل توجهی درافراد مسن­تر حس آرامش را بهبود می‌بخشد. این مطالعه نشان داد که ماساژ دست را می­توان دریک دوره مراقبتی جهت بهبود حالت روان­شناختی و احساسی فرد مریض و کاهش استرس و کمک به افزایش خواب بهتر گنجاند.

 

می خواهم ماساژ بگیرم