ماساژ برای تنش سردرد

در ایالات متحده ، بیش از ۶۰% از ۴۵ میلیون آمریکایی که مبتلا به تنش سردردهای مزمن هستند، از میگرن نیز رنج می­برند. یک ناهنجاری تضعیف کننده، که معمولاً ناشی از استرس بالا و یا فقدان خواب کافی است. بنابراین عجیب نیست که خیلی از افراد می­خواهند بدانند که چگونه تنش سردرد را تسکین دهند.

ماساژ دو نقش متفاوت در تنش سردرد و میگرن دارد:

دریک نقش فعال، ماساژ ریلکسی مستمر، برای کمک به حفظ شرایط بهینه بدن برای تسکین استرس و افزایش ریلکسیشن به کار برده می­شود. این رویه شانس حملات میگرنی و تنش سردرد را با ریلکس کردن انقباضات عضلانی و نقاط ماشه‌ای (تریگر پوینت)، کاهش می­دهد.

در یک نقش آرام‌بخش، ماساژ ریلکسی مستمر جهت کاهش فشار ایجاد شده طی یک حمله میگرنی یا تنش مرتبط با سردرد به کار برده می­­شود. با تمرکز بر گردن، شانهها و سر، ماساژ قادر به کاهش درد و ناراحتی ایجاد شده توسط میگرن و تنش­های مرتبط با سردرد است.

مطالعه­ جدیدی نشان داده است که افراد تحت ماساژ، حملات میگرن کمتر و کیفیت خواب بهتری طی هفته­هایی که ماساژ داشته‌اند و حتی سه هفته پس از آن نیز تجربه کرده‌اند. مطالعه­ دیگری هم نشان داده است که در افراد بالغی که دچار سردردهای میگرنی هستند، ماساژ برای تنش سردرد می تواند اختلالات خواب و علایم دی استرس (پریشانی) را کاهش دهد. این موضوع همچنین منجر به افزایش میزان سروتونین شده، که نقش مهمی در تنظیم حالات فرد، خواب و اشتهای او بازی می­کند.

مزایای تسکین تنش­های مرتبط با سردرد

  1. کاهش رخداد سردردها، اختلالات خواب و علایم دی استرس (پریشانی).
  2. حفظ سطح ریلکسیشن و تسکین استرس در فرد، و کاهش شانس استرس القاء شده توسط میگرن­.
  3. ماساژ سردردها و انقباضات عضلانی را کاهش می­دهد.
می خواهم ماساژ بگیرم