ماساژ برای بی خوابی

گاهی اوقات داشتن یک خواب شبانه آسوده و کامل یک آرزوست. خواه این موضوع به دلیل استرس عمومی یا در اثر یک عامل ویژه باشد و خواه در اثر تغییرات هورمونی، درد کوتاه مدت یا مزمن و ...، چیزی نااُمیدکننده­‌تر از نگاه کردن به ساعت در رختخواب نیست.

 دانستن اینکه فردا را باید بدون خواب کافی آغاز کنید و در طول روز مدام احساس خستگی یا کمبود انرژی داشته باشید، به خودی خود بد است اما این تنها مشکل بیخوابینیست، بلکه عملکردهای درک و فهم و حافظه نیز با افزایش کسالت و اضطراب، کاهش می­یابند.

 مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری­ها، (Nerve Center and Prevention of Illness’s) توضیح داده است که خواب ناکافی، یک اپیدمی در سطح بهداشت عمومی به شمار می‌آید. ناکافی بودن خواب ارتباط مستقیمی با تصادفات وسائل نقلیه، فجایع صنعتی و خطاهایی در زمینههای پزشکی و دیگر مشاغل دارد.

درمان طبیعی بی­خوابی

بیشتر ما با تبلیغات قرص­هایی جهت درمان بی­خوابی آشنا هستیم، اما همه ما به نسخه­های درمانی این تبلیغات اتکا نمی­کنیم. داروهای با فروش آزاد، همیشه موثر نیستند. الکل و نیکوتین نیز مشکلات خودشان را دارند. میتوان حدس زد که چرا برخی افراد، کمتر به درمان­های ایده­آل برای داشتن خواب راحتتر پناه می‌برند. اما اگر شما به دنبال درمان طبیعی برای بی­خوابی هستید، ایده ماساژهای ریلکسی میتواند تفاوت­ها را رقم بزند.

ماساژ چگونه عمل می­کند؟

 وقتی به تراپیست خودتان در یکی از مراکز ما، در مورد مشکلات خواب خود می­گویید، ماساژی متناسب با مشکل خود را می­یابید. تحقیقات نشان داده است که ماساژ ریلکسی مستمر برای بی­خوابی، نه تنها درد و اضطراب را کاهش داده بلکه ریلکسیشن را نیز بالاتر می برد که در بازیابی الگوی خواب شما موثر خواهد بود.

دکتر تیفانی فیلد (Tiffuny Field) می­گوید: "زمانی که شما خوابی عمیق ندارید، انواع مشخصی از عوامل درد در بدن شما رها می­شوند." اما این تغییرات با هر نوع ماساژی، خواه برای بی­خوابی و خواه برای افزایش ارتجاع­پذیری یا بهبود ریلکسیشن باشد، رفع خواهند شد. او می­گوید: "در بدن اندورفینی که رها میشود، یک ضد درد 100% طبیعی است و می تواند در بهبود خواب عمیق بسیار موثر باشد."

مزیت­های اضافی

به هنگام خواب عمیق، مکانیزمهای بازیابی در بدن به صورت اتوماتیک اتفاق میافتد. ماساژهای ریلکسی این خواب عمیق را ممکن و میسر می سازند.

 موسسه تحقیقات ماساژ و لمس The Touch Research Institute) ) دریافته است که در افراد مبتلا به آرتریت، افزایش قدرت مشت کردن و بهبود گستره حرکتی مفاصل نیز پس از حدود کمتر از یک ماه ماساژ ریلکسی، کاملا قابل لمس بوده است. از دیگر مزایای ماساژ ریلکسی می‌توان به: بهبود وضعیت ایستایی بدنی، کاهش فشار خون، ریلکس شدن عضلات، گردش خون بهتر، تقویت سیستم ایمنی، تسکین سردردها و کاهش استرس اشاره کرد. بنابراین ماساژ یک درمان طبیعی برای بی­خوابی در کنار دیگر تاثیرات، به شمار میرود.

افزودن آپشن آروما

دانشمندان بخش پزشکی دانشگاه مریلند (University of Maryland Medical Center Research ) دریافتند که با اینکه ماساژ جهت بهبود ریلکسیشن و خواب عمیق لازم است اما ماساژهای ریلکسی با آپشن آروماتراپی، موثرتر است.

مطالعات بالینی بر روی افراد بیمار تحت ماساژهای ریلکسی، چه با استفاده از روغنهای ضروری و یا با روغنهای معطر برگرفته شده از عصاره گیاهان، گل ها و میوه‌ها (آروما)، نشان داده است آن‌هایی که ماساژ همراه با آپشن آروما گرفته‌اند، پیامدهای مثبت بهتری مانند بهبود خواب، استرس کمتر و ظرفیت ذهنی بیشتر، رهایی از تشویش و دلواپسی، رهایی از درد و رنج و ... را در پایان جلسه ماساژ با خود به همراه برده‌اند.

می خواهم ماساژ بگیرم