ماساژ برای بیماری ام اس (اسکلروز متعدد) MS

"Tiffany Field"، دکترای انستیتو تحقیقات لمسی دانشگاه میامی،

"(Ph.D Of The University Of Miamis Touch Research Institute)" می‌گوید: ماساژ در بهبود خواب عمیق بسیار موثر است. با داشتن خوابی عمیق، شما درد کمتری حس خواهید کرد.

افراد مبتلا به MS باید اقدامات زیادی انجام دهند و گرفتن ماساژهای ریلکسی یکی از آنهاست که قادر به تسکین برخی از استرس­های این بیماری است. به دلیل اینکه افسردگی، علائم بهبود را از بین میبرد، ریلکسیشن خیلی مفید خواهد بود. ماساژ از مدت­ها پیش به عنوان تسکین‌دهنده استرس شناخته شده و کاهش تنش نیز از دیگر مزایای آن است.

مدیریت طبیعی درد

"Livestrong" گزارش می­دهد مردمی که مبتلا به MS هستند، اگر بیماری، اعصاب حسی آن‌ها را درگیر کرده باشد، ممکن است درد را حس کنند و ماساژ ریلکسی مستمر در تاثیرگذاری بر روی درد مزمن، موثر شناخته شده است. به دلیل اینکه منجربه افزایش تولید اندروفین در بدن شده که خود یک تسکین‌دهنده و ضد درد طبیعی در بدن است. به‌علاوه ماساژ ریلکسی، گردش خون و ریلکسیشن را افزایش می­دهد.

ماساژ مستمر، به تسکین استرس کمک کرده و ماساژتراپیست‌های مراکز ما، قبل، طی و پس از جلسه شما، ارتباطی را با شما ایجاد می‌کنند تا مطمئن شوند آنچه را که میخواهید دریافت می­کنید.

ایمنی ماساژ

 WebMD ذکر می­کند که برای افراد مبتلا به MS ماساژ ریلکسی رویه­ای ایمن است. اما اگر شما دچار ضایعه تحلیل‌برنده استخوان اُستئوپروز (پوکی استخوان) هستید، ابتدا با پزشک متخصص خود مشورت کنید. خیلی از افراد دچار MS جهت ریلکس‌شدن و کاهش استرس، دوره­های منظم و مستمر از ماساژهای ریلکسی را می­گذرانند.

در کنار کاهش استرس، ماساژ می­تواند ارتجاع­پذیری را که تحرک شما بدان وابسته است، بهبود بخشد و همچنین به کاهش سفتی عضلانی ناشی از انقباضات کمک کند. اما شاید بزرگ‌ترین منفعت کاهش درد است. در مطالعه­ای در سال 2009 در"MS Journal"، محققان گزارش کردند که پس از 10 هفته ماساژ ریلکسی، شرکت­کنندگان بیش از 50% کاهش درد را در طی 3 ماه بعدی تجربه کرده‌اند.

می خواهم ماساژ بگیرم