ماساژ برای دوره قاعدگی

زنانی که احساس درد ماهانه، عدم قاعدگی و آندومتریوز (درد طاقت فرسای نازایی) داشتند، پس از مشارکت در مطالعه­ای که تقریباً 24 دوره بیست دقیقه­ای ماساژ را شامل می­شد، شدت دردشان کمتر شده است. محققین نتیجه گرفتند که نه تنها با ماساژ میزان درد کاهش می­یابد، بلکه اثرات مثبت ماساژ ریلکسی طی 6 هفته آینده افزایش نیز پیدا می­کند. در واقع با ماساژ به هر دلیلی، بدن شما درک می­کند که چگونه تمدد اعصاب کند.

PMS (سندروم پیش ازقاعدگی) و ماساژ

درمطالعه انجام شده توسط دانشکده پزشکی میامی (University of Miami school) در مورد زنان دچار سندرم پیش قاعدگی شدید (PMS) آنها را به دو گروه تقسیم نمودند. گروه اول که فقط تحت درمان‌های رایج بودند و گروه دوم همزمان، ماساژ نیز می‌گرفتند. زنانی که تحت ماساژ هم بودند، نشان از کاهش اضطراب، افسردگی، درد و نیز علایم بیماری داشتند. روی هم رفته می­توان از مطالعه انجام‌گرفته چنین برداشت کرد که ماساژ در طولانی‌مدت، باعث کاهش درد و حفظ آب بدن شده و در کوتاه‌مدت نیز، می تواند موجب کاهش اضطراب و بهبود خلق­ و خوی زنان مبتلا به PMS شود.

کاهش علایم

برخی زنان ممکن است طی دوره قاعدگی، در مراجعه به ماساژتراپیست خود، احساس خجولی داشته باشند. اما کارشناسان ماساژ تراپیست مراکز ما در رسیدگی به انواعی از موضوعات مربوطه مجرب هستند. ماساژ نه تنها باعث افزایش جریان خون قاعدگی از طریق بهبود گردش خون می‌شود، بلکه اثرات مثبت دیگری نیز بر جنبه­های قاعدگی دارد. کاتلین کلایتون (Kathleen Clayton) از مرکز ماساژ درمانی آمریکا

(The American Massage Therapy Association) به WebMD می­گوید: "ماساژهای ریلکسی مستمر قادر به تسکین درد پشت، احساس نفخ و کرامپ­های شکمی (گرفتگی عضلات شکمی بدون منشا عصبی و فقط در افراد سالم ) بوده، بنابراین چه بهتر که زمانی را برای این کار اختصاص دهیم. هر زمانی که مناسب برنامه روزانه شما باشد".

می خواهم ماساژ بگیرم