ماساژ و سرطان

ماساژ می­تواند برای تاثیر در کاهش اثرات ناشی از درمان بیماری سرطان مثل دردهای عضلانی و تهوع، کمک حائز اهمیتی داشته باشد. همچنین قادر به مقابله با استرس و اضطرابی است که در پی هرگونه تشخیص سرطان به وجود می­آید. هنگام مقابله با سرطان، ممکن است احساس شود که قدرت کنترل سلامتی از دست رفته است. اختصاص دادن زمانی برای گرفتن ماساژ، راهی برای به دست گرفتن مجدد کنترل سلامتی‌تان و گامی به جلو جهت تسکین درد و ضعف عضلانی است.

انتخاب بهترین نوع ماساژ

در تمامی مراکز شبدا، ماساژتراپیست شما قبل از آغاز جلسه ماساژ، در مورد وضعیت­ جسمانی و روحی روانی شما، پرس‌و‌جو و مشورت خواهد کرد. در این موقعیت، حتما باید هرگونه درمان سرطانی که در گذشته انجام گرفته، به‌علاوه علایمی که باید رفع شده و تسکین یابند بازگو شود. برای مثال، شاید به نظر سخت باشد که بتوان یک شب خواب عمیق و آرامی را تجربه کرد، ممکن است پس از یک دوره درمان احساس تهوع ایجاد شود، باید برای درد و یا احساس اضطراب به مقابله برخاست و در این شرایط ماساژ تراپیست حرفه ­ای‌تان هرکاری که برای تسکین لازم باشد، انجام خواهد داد.

فشار و کشش

ممکن است درخواست ماساژ با فشار اندک یا زیادی شده باشد، اما اکثر افراد هر دو مورد را انتخاب می­کنند تا ببینند کدام مورد برای وضعیت­شان مناسب­تر است. ولی اگر بیمار، دارای سلول‌های سرطانی در استخوان­ها یا بیماری­هایی همچون استئوپروز (osteoporosis) (بیماری پوکی استخوانی) باشد، بایستی حتما به تراپیست یادآوری شود. فشار اندک در این شرایط بهتر است.

گرفتن ماساژ در کاهش استرس تاثیر ویژه‌ای خواهد داشت و این باعث خواهد شد تا انرژی ذهنی و فکری منفی تخلیه شده و مسائل روزمره بهتر مورد رسیدگی قرار بگیرد. بنابراین مطمئن باشید که با رفتن به مراکز شبدا، ماساژ مناسبی دریافت می‌کنید و تا حد ممکن احساس تسکین‌یافتگی و آرامش خواهید کرد.

می خواهم ماساژ بگیرم