ماساژ برای درد گردن

انجمن ملی سرشماری سلامت آمریکا "The U.S National Institute of Healt Statistics" گزارش می­دهد که 15% آمریکائی­ها با مشکل درد گردن دست و پنجه نرم می­کنند.

معمولاً علت درد، ناشی از عمل ساده­ای مثل خم کردن شانه­ها بر روی کیبورد، موبایل، گجت و یا سطحی که بر روی آن کار انجام می­شود تشخیص داده شده است.

وضعیت ایستائی بدن، ممکن است دیگر فاکتور مورد نظر باشد. عوامل دیگری چون آرتریت،  whiplash (واخوردگی گردن)، در تنگنا قرارگرفتن عصب، کشش عضلانی یا بیماری تحلیل ­برنده نیز تاثیرگذارند. خواه این درد مزمن و خواه کوتاه مدت باشد، می­توان آن را با ماساژ ریلکسی مستمر تسکین داد.

ماساژ چگونه کمک می­کند؟

ماساژ ریلکسی مستمر به عاری از درد شدن کل بدن شما کمک می­کند و این هدف تراپیست‌های مراکز ما است. وقتی شما دچار درد گردن هستید، ماساژ ابتدا بر شانه­ها و قسمت بالایی پشت شما متمرکز می­شود.

"Elain Calenda" از "The Boulder College of Massage Therapy" می­گوید: ماساژ گردن به خودی خود ممکن است در ابتدا منجر به بدترشدن علایم شود. اما ماساژ آرام بازوها، قفسه سینه، پاها و پشت، منجر به کاهش درد گردن می­شود. رهاسازی درد میوفاسیال (نقاط ماشه‌ای) و ماساژ کامل عضلات گردن، صورت، فک، سر و گلو، منجر به بهبودی کامل و بازگشت عملکرد عضو می‌گردد.

مزایای بیشتر

در کنار تسکین درد گردن، ماساژ ریلکسی مستمر به نرم نگهداشتن مفاصل نیز کمک شایانی کرده و شانس کشیدگی عضله‌ها را کاهش می­دهد. همچنین ماساژ وضعیت ایستائی و ارتجاع­پذیری را بهبود بخشیده، گستره حرکتی مفاصل را افزایش داده، فشار خون و ضربان قلب را پائین آورده و به تسکین استرس و ریلکسیشن کمک می­کند.

می خواهم ماساژ بگیرم