ماساژ برای انقباض عضلانی

انقباض یا چنگه و یا گرفتگی عضلانی ناگهانی معمولاً شما را سورپرایز می­کنند. ممکن است زمانی که عضله یا عضلات شما بدون هیچ پیش­آگاهی شروع به انقباض می­کنند، شما درحال خواب یا درخلال یک فعالیت ورزشی شدید باشید. اسپاسمی که سریعاً محو می­شود، خطرناک نیست اما اسپاسم­های عضلانی طولانی مدت منجر به کرامپ­های (چنگه) دردناک می­شوند. اسپاسم­های ناخواسته ممکن است در عضلات پشت و گردن، دست و بازوان، ران، شکم و قفسه سینه رخ دهند. اما رایجترینکرامپ­های عضلانی در پا و calves (ماهیچه های پشت پا؛ از زانو تا مچ پا ) هستند.

کشش و درمان

مصرف برخی از داروها و کار کشیدن بیش از حد از بدن همگی منجر به کرامپ­های عضلانی می­شوند. کشش قبل و بعد از ورزش همواره یک پیش­احتیاط مناسب است. در مراکز ما تراپیست‌ها بر نیاز عضلانی شما از جمله افزایش جریان خون که منجر به افزایش ورود مواد مغذی و اکسیژن به بافت و خارج‌کردن مواد زائد ازبافت مورد نظر می­شود، متمرکز می­شوند. نتیجه، کاهش سفتی و تورم است و از طرف دیگر باعث افزایش ارتجاع­پذیری می‌شود که تماماً به کاهش درد خواهد انجامید.

انواع ماساژ

ماساژ تراپیست شما بسته به موقعیت حال‌تان بهترین نوع ماساژ ریلکسی را برایتان انتخاب میکندکه هریک مزیت­های خاص خود را دارد:

1. ماساژسوئدی که درآن استفاده از فشار کم تا متوسط برای ارتقاء گردش خون و حرکت لنف‌ها بسیار مناسب بوده و برای شرایط مرتبط با استرس نیز کارآیی فوق‌العاده‌ای دارد.

2. ماساژ دیپ تی شو که برای فراهم‌کردن شرایط تسکین دردهای عمیق و شل‌کردن بافت اِسکار و تقویت ماهیچه‌ها و دردهای مزمن موثر هستند.

3. ماساژ رفلکسولوژی که برای تسکین درد قوزک پا، پنجه پا، قوس کف پا، دردهای مربوط به ساق پا و مفاصل پا و تقویت آرامش و کاهش استرس و اضطراب موثر هستند.

4. ماساژ اسپورت که قبل و بعد از هر نوع ورزشی درد عضلانی را تسکین داده و می­تواند با تکیه بر بخشی خاص از بدن باشد.

5. ماساژ تریگرپوینت که بر دوره­هایی از فشار و رهاسازی بر روی نواحی خاصی از بدن تمرکز داشته که آنها درد را به دیگر نواحی ارجاع می‌دهند.

6. ماساژ دوران بارداری که به تسکین دردهای مربوط به کمر، گردن و عضلات پا کمک کرده و در کاهش تنش‌های عصبی به وجود آمده در اثر تغییرات هورمونی موثر بوده و باعث اصلاح الگوی خواب و افزایش گردش خون در غدد لنفاوی می‌شود.  

7. ماساژ کنترل پیری زودرس که به حفظ تعادل، انعطاف‌پذیری، افزایش گستره حرکتی مفاصل، متعادل‌سازی انرژی بدن، بهبود کیفیت خواب، ارتقاء گردش خون، مبارزه با افسردگی و تسکین دردهای آرتریتی کمک شایانی می‌کند.

8. ماساژ سر و صورت، که به رهاسازی فشار ستون فقرات، استخوان‌های سر و استخوان ساکرال جهت کاهش درد کمک نموده و در تسکین دردهای میگرنی و دردهای گردنی و تسکین اختلال مفصل گیجگاهی فک از یک طرف، و برای آزاد سازی و رهاسازی تنش از عمقِ ماهیچه‌های پیشانی،   دورچشم، گونه ها، دور لب به صورت کاملا طبیعی مفید واقع می‌شود.

می خواهم ماساژ بگیرم