چگونه ماساژ درد را درمان می کند؟

یکی از دلایلی که بسیاری از ما به ماساژتراپی روی می آوریم رفع و بهتر کنار آمدن با درد است؛ دردهایی مزمن مثل آرتروز و فیبرومیلاژیا. بر اساس تحقیقات  انجمن ماساژ تراپی آمریکا (AMTA)، تاثیرگذاری ماساژ در راهکار و پروسه ای ساده و سرراست نهفته است: کار و تاثیرگذاری و ماساژ بر عوامل خارجی و بیرونی مکانیسم های درد، تا اصلی ترین و درونی ترین عوامل پدید آورنده ی درد.

ماساژ می تواند دردهای مختلف، از کمر درد گرفته تا درد شانه و پا و اسپاسم عضلات را بهبود ببخشد.

آیا می دانستید که بسیاری از دردها به دلیل قرارگیری ناصحیح اندام است؟ با یک دوره ی مداوم ماساژ تراپی، نقاط دردناک عضلات رها و ریلکس می شوند، مفصل ها آزادتر و منعطف تر می شوند، و نقاطی که فشار بیشتری روی آن هاست تسکین می یابند. این مساله به بدن کمک می کند تا پوزیشنی طبیعی و سالم قرار گیرد و در نتیجه از حرکات و پوزیشن هایی که در طول زمان در واکنش به اشتباه در بدن شکل گرفته اند دوری شود.

در کنار این، عضلات فشرده باعث ایجاد گره و درد در بدن می شوند. ماساژتراپی لاکتیک اسید را در عضلات آزاد می کند و باعث بهبود گردش مایع لمف می شود که با خود ضایعات متابولیک را از عضلات و اندام های داخلی دفع می کند و باعث ایجاد فشار خون کمتر و کارکرد بهتر بدن می شود.

هم چنین، ماساژتراپی باعث افزایش و دوام انعطاف پذیری و حرکت می شود. ماساژ با اثرگذاری روی عضلات، تاندون ها، لیاگمنت ها و مفاصل، باعث انگیختگی و افزایش کارایی و کشش و حرکت بهتر در اندام و بدن می شود و نهایتاً انعطاف پذیری بدن را افزایش می دهد.

یکی دیگر از فواید ماساژ، کمکی است که ماساژ به مدیریت درد در بدن می کند و مصدومیت و درد را در بدن به تدریج به طور کامل از بین می برد. با افزایش گردش خون و آرامش بخشیدن به عضلات، ماساژ به پمپ شدن اکسیژن و مواد غذایی بیشتر در اندام حیاتی بدن انسان کمک می کند و این مساله باعث می شود که نواحی در حال درمان و ماساژگیری منعطف تر شوند و با سرعت بسیار بیشتری درمان شوند.  

 

 

منیع: Massageenvy

می خواهم ماساژ بگیرم