انحراف ستون فقرات چیست ؟

انحراف ستون فقرات

ضایعه‌ی انحراف ستون فقرات یکی از رایج‌ترین ناهنجاری‌های ستون فقرات است. ناراحتی که درمان آن به سادگی میسر نمی‌شود و نیاز به جلسات طولانی مدت فیزیوتراپی و انجام تمرین‌های مداوم دارد. اما تحقیقات علمی مختلفی این مطلب را اثبات نموده که دریافت ماساژ می‌تواند تاثیر چشمگیری در تسکین علائم و مشکلات ناشی از آن داشته باشید. در ادامه به شناخت بیشتری از این ضایعه و تاثیرات ماساژ بر بهبود آن می‌پردازیم.

انحراف ستون فقرات اسکولیوزیس ضایعه‌ای است که می‌تواند به دلایل مادرزادی یا برخی بیماری‌های عضلانی و عصبی به وجود بیاید. عادت‌های بد نشستن هم نقش مهمی در بروز خفیف اسکولیوزیس دارد. به طوریکه شش درصد جمعیت جوان ایران در سن نوجوانی دچار انحراف ستون فقرات می‌شوند.

یکی از درمان‌های موثیر برای درمان و تسکین اسکولیوزیس ماساژ است. طبق گزارش ژورنال Bodywork and Movement Therapies استفاده از یک دوره‌ی هشت هفته‌ای ماساژ که شامل دو جلسه ماساژ در هر هرفته می‌شود میزان دردهای گزارش شده، الگوهای خواب و محدودیت‌های عملکردی مبتلایان به انحراف ستون فقرات به شکل چشمگری بهبود می‌بخشد.

Image result for ‫انحراف ستون فقرات‬‎

موسسه مطالعات سلامت Integrative Healtcare Studies ماساژهای دیپ‌ تی‌شو، سوئدی و سر و صورت را برای رفع تنش‌ها و بهبود مبتلایان به انحراف ستون فقرات توصیه کرده‌اند. اگر شما هم الگوهای صحیح نشستن را رعایت نمی‌کنید و یا دردهای جدی کمر دارید حتما به پزشک مجرب مراجعه کنید. چرا که این انحراف‌ها گاهی اوقات به چشم نمی‌آیند.

برای آشنایی بیشتر با تاثیر ماساژ بر بیماری‌های مختلف این‌جا را کلیک نمایید.

shabda

می خواهم ماساژ بگیرم