با این 5 ماده غذایی به جنگ سرطان بروید!

بیش از هر ویتامین یا ماده ی دارویی، جذب برخی مواد غذایی از طریق خوردن غذاهای کامل، می تواند به جلوگیری از ایجاد و رشد تومورها کمک کند؛ غذاهایی که به طور روزمره با آن ها سر و کار داریم و برای تهیه شان لازم نیست که به داروخانه مراجعه کنیم و یا به اجازه و نسخه ی دکتر نیازمند باشیم. ما می توانیم با اضافه کردن هر روزه ی این مواد غذایی به برنامه ی روزانه ی غذایی مان، احتمال ابتلا به بیماری و سرطان را در خود و خانواده مان تا حد قابل توجهی کاهش دهیم.

هویج

مثل کلم کالی و اسفناج، هویج ها نیز در مبارزه با سرطان نقش مفیدی و کارآیی دارند. هویج، کاروتنوید ها را تقویت و ایجاد می کنند. کاروتنویدها گروهی از آنتی اوکسیدان ها هستند که می توانند به پیشگیری از سرطان رکتوم کمک کنند.

نشاسته جات

تمام نان های آماده، سریل، آرد، غلات و پاستا در آمریکا شامل فولیک است که باعث کم کردن نواقص حین تولد نوزاد و کاهش خطر ابتلا به سرطان روده ی بزرگ می شود.

گوجه فرنگی

گوجه فرنگی پخته به طور خاص برای مردان خوب هستند؛ آن ها شامل کاروتنویدی به نام لیکوپن هستند که می تواند به کاهش شانس ابتلا به سرطان پروستات منجر شود.

فیبر غذایی

موادی که از لحاظ دارا بودن فیبر غذایی غنی اند هم از لحاظ مبارزه با سرطان بسیار مفیدند. مواد غذایی مانند غلات، گیاهان ریشه ای (مانند هویج، شلغم و غیره)، و حبوبات، خطر ابتلا به سرطان روده ی بزرگ را کاهش می دهند.

سیر

سیر، که یکی از بهترین طعم دهنده های غذاست، از نطر سلامت نیز دارای خواص زیادی است. سازمان بهداشت جهانی، مصرف و اضافه کردن روزانه یک خوشه سیر را به غذاها پیشنهاد می کند؛ این کار، یعنی اضافه کردن سیر به برنامه ی غذایی، باعث کاهش خطر ابتلا به سرطان روده ی بزرگ، سرطان شکم، و نیز سرطان سینه در زنان می شود.

 

منبع: Health.com

می خواهم ماساژ بگیرم