با کدو حلوایی چطور جلوی پیر شدن پوست را بگیریم؟

از کدوحلوایی چه می‌دانید؟ درست است این کدوی بزرگ و دوست‌داشتنی معمولا ما را یاد داستان کدو قلقله‌زن و مادربزرگی می‌اندازد که خودش را داخل شکم کدو جا کرد، اما در واقعیت این خوراکی دارای فواید خیلی زیاد است، از جمله برای پوست...

کدوحلوایی سرشار از ویتامین‌های A، E و C است. آنزیم‌های پرقدرتی هم در این خوراکی خوش‌رنگ وجود دارد که مجموعه این‌ها باعث شادابی و سلامتی پوست می‌شوند.

می‌دانیم که رادیکال‌های آزاد باعث تخریب سلول‌ها و در نتیجه سریع‌شدن روند پیری پوست می‌گردند. تمام کرم‌ها و لوازم آرایشی که ادعای جوان نگه‌داشتن پوست را دارند بر این مبنا ساخته شده‌اند که از سرعت فعالیت رادیکال‌های آزاد کم بکنند تا فرآیند تخریب و پیری پوست را به تعویق بیندازند. رنگ نارنجی کدوحلوایی به خاطر وجود کاروتن است. ماده‌ای که جلوی فعالیت رادیکال‌های آزاد را می‌گیرد و در نتیجه باعث می‌شود پوستی جوان‌تر و تر و تازه‌تر داشته باشید.

گرچه دانه‌های کدوحلوایی سرشار از فیبر هستند اما این گوشته‌ی آن است که با آنتی‌اکسیدان‌های فراوان به سلامتی پوست و بدن کمک می‌کند.

قدیمی‌ها راه‌های خوبی برای درست‌کردن مربای کدوحلوایی بلد بودند. اما آن روش هم به خاطر استفاده از آهک کم‌خطر نبود. ما یک راه ساده برای درست‌کردن پودینگ مفید و خوشمزه‌ای از کدوحلوایی را یادتان می‌دهیم. شما می‌توانید در یک مخلوط‌کن مقدار 2 فنجان کنسرو کدوحلوایی را با 4 قاشق غذاخوری ماست وانیلی کم‌چرب، 4 قاشق غذاخوری عسل و 1 قاش چایخوری از قطعات کدوحلوایی هم بزنید. روی مخلوط را بپوشانید و بگذارید 10 دقیقه به همان حالت بماند. آین مخلوط برای نرم‌کردن پوست مفید است.

می‌توانید به مخلوط بالا 2 قاشق غذخوری پنیرخامه‌ای کم‌چرب و نصف قاشق غذاخوری وانیل هم اضافه کنید تا پودینگ شیرین‌تر و خوشمزه‌تری داشته باشید.

 

 

می خواهم ماساژ بگیرم