16 نکته کوچک که باید موقع دریافت ماساژ بدانیم

ما همیشه به شما می­گوییم که اگر می­خواهید واقعاً ریلکس کنید، باید ذهنتان را از هر فکری خالی کنید و هنگام ماساژ، نگرانی­ هایتان را به فراموشی بسپارید. اما آیا واقعا شما از فکر کردن دست می­کشید؟ چیزهای کوچکی مثل «آیا بقیه هم چشمانشان را بسته ­اند یا فقط من هستم که این کار را می­کنم؟» هم کافی­ست تا تمرکز شما را بر هم بزند.

حتی وقتی که روی تخت ماساژ دراز کشیده ­اید، خالی کردن فکر و مغزتان دشوار است. از لحظه­ ای که می­رسید، سوالاتی مثل «اگر جورابم را درنیاورم بد است؟» و «زشت نیست که موهای پایم را نتراشیده ­ام؟» ممکن است در ذهن شما پرسه بزنند. ما اینجا هستیم تا به شما بگوییم شما تنها کسانی نیستید که به این مسائل فکر می­کنید و هرآن­چه در این باره نیاز دارید را در این مطلب برایتان توضیح خواهیم داد.

  1. آب و چای «برای» شماست! خجالتی نباشید و از خودتان پذیرایی کنید.
  2. اگر مجبور به چک کردن گوشی همراهتان هستید، آن را در سکوت انجام دهید، امّا با گوشی­تان صحبت نکنید. در این صورت دیگر افراد حاضر در اتاق به شما چپ ­چپ نگاه می­کنند.
  3. اگر باید به دستشویی بروید، قبل از ماساژ این کار را انجام دهید. نگه­داشتن آن وقتی که تراپیست مشغول ماساژ است بدترین کار است.
  4. «تا میزانی که احساس راحتی می­کنید لباس­هایتان را دربیاورید». اگر شما راحتید که بعضی از لباس­هایتان را به تن داشته باشید، هرچه که هستند، این کار را انجام دهید.
  5. لازم نیست به دقت لباس­هایتان را تا و مرتب کنید. تنها کافی­ست که مثل بچه ­های شلوغ و شلخته، آن­ها را به اطراف پرتاب نکنید.
  6. فقط در صورتی که به ماساژ پشتِ سر نیاز ندارید موهایتان را دم اسبی ببندید؛ امّا خودمانیم، چه کسی را می­شناسید که ماساژ پشتِ سر نخواهد؟
  7. دقیقاً به تراپیست –مسئول ماساژتان- بگویید که چه کار او باعث ایجاد درد در شما می­شود، کجای تنتان می­سوزد و کجای بدنتان نیاز به ماساژ ندارد. به خصوص اگر وضعیت سلامتی­تان را باید به اطلاع او برسانید، در این کار تردید نکنید.
  8. اگر یک مشکل جدی سلامتی دارید، یادداشتی از دکترتان بیاورید که نوشته باشد ماساژ بی­ خطر است. ما می­خواهیم مطمئن باشیم که هر جلسه­ ی ماساژ برای شما کاملاً بی­ خطر است و با نیازهای شما هماهنگ.
  9. می­توانید از تراپیستتان بخواهید که صدای موسیقی را هرچقدر که می­خواهید کم یا زیاد کند.
  10. اگر می­خواهید مطمئن شوید که تراپیستتان هنگام ماساژ با شما یا دیگران گپ نمی­زند، قبل از شروع کار به او بگویید که «سکوت به من کمک می­کنم تا واقعاً آرامش پیدا کنم».
  11. اگر فشار ماساژ بیش از حد زیاد یا کم است، در گفتن آن به تراپیست تان تردید نکنید. او اینجاست که به شما کمک کند، نه آنکه به شما آسیب برساند.
  12. برای کسی مهم نیست که شما یادتان رفته موهای پایتان را بزنید.
  13. و برای آن­ها مهم نیست که شما گازی از خود متصاعد کنید! (ما همه انسانیم، گاهی پیش می ­آید!).
  14. هر جلسه­ ی ماساژ، سریع­ترین یک ساعتِ عمر شما خواهد بود!
  15.  اما ناراحت نباشید! شما می­توانید بلافاصله وقت جلسه­ ی بعدی­تان را تعیین کنید.
  16. هر کاری که می­کنید، یادتان باشید که تراپیست شما آن­جاست که به شما کمک کند تا بهترین احساس را داشته باشید. سوالاتتان را بپرسید، ارتباط برقرار کنید، و به آن­ها اعتماد کنید تا آن­ها کمک کنند تا حال شما را خوب کنند.

منبع: massageenvy.com

می خواهم ماساژ بگیرم