با نرمش بدن خود را از ساعت های طولانی نشستن محافظت کنید

اکثر ما ساعت‌های طولانی را به کارکردن پشت میز اختصاص می‌دهیم. پشت میز نشینی علی‌رغم این که به سبک زندگی رایج امروزه‌ی ما تبدیل شده می‌تواند آسیب‌های جدی به سلامتی فیزیکی بدن وارد کند. ضعف در ارگان‌های حیاتی، ابتلا به سرطان‌ها، گردش خون نامناسب و پوکی استخوان بخشی از عوارض شناخته‌شده برای این شیوه‌ی غلط زندگی هستند. با این که یکی از بهترین راه‌ها برای کاهش این آثار جانبی و بهبود وضعیت بدن پس از مدت‌ها پشت میزنشینی دریافت ماساژ است، اما تکنیک‌های ساده‌ای هم وجود دارند که می‌توان به راحتی آن‌ها را اجرا نمود و موقتا از شدت این آسیب‌ها کم کرد.

با این که خیلی‌ها ایستادن به مدت یک یا چند ساعت را پیشنهادی برای کاهش اثرات نشستن ارائه می‌کنند، اما در واقع این راه حل هم چندان عملی نیست. بدن هم مثل یک ماشین است و نیاز به مکانیکی دارد که با روش‌هایی آن را نرم و روان کند. نرمش‌ها دقیقا همین نقش را ایفا می‌کنند. با این نرمش می‌توانید به راحتی در لابه‌لای ساعت‌های کار بدن خود را آماده نگه‌دارید:

  1. در چارچوب در به گونه‌ای بایستید که یک پایتان رو به جلو باشید و پای دیگر رو به عقب، به طوریکه هر دو پا در اتاق‌های جداگانه‌ای قرار گرفته باشند.
  2. دست‌هایتان را به چارچوب تکیه دهید. بازوهای شما مثل داوری می‌شود که در مسابقه فوتبال اعلام گل می‌کند، با این تفاوت که زاویه 90 درجه نسبت به بدنتان می‌سازند.
  3. یک دفعه به سمت جلو خم شوید. در این حالت قفسه‌ی سینه و شانه‌های شما احساس کشیدگی می‌کنند.

علاوه بر انجام این تمرین که به شما کمک می‌کند قفسه سینه و شانه‌های آماده‌تری داشته باشید، فراموش نکنید که در خارج از محیط کار حتما به باشگاه‌ها سر بزنید و بعد از ورزش ماساژ دریافت کنید. اجرای مجموعه‌ی این اقدامات یکی از اصلی‌ترین تضمین‌ها برای سلامتی بدن شماست.

منبع: massagemag

می خواهم ماساژ بگیرم