بهبود کارکرد عروق خونی

بهبود کارکرد عروق خونی

بر اساس مطالعه ای که در دانشگاه ایلینویز صورت گرفته بعد از ورزش، ماساژ میتواند میزان جریان خون عضلات را افزایش داده و از درد آنها کم کند.

نتایج این تحقیقات که در مجله Archives of Physical Medicine and Rehabilitation منتشر شده نشان میدهد که تاثیر ماساژ بر روی کارکرد عروق خونی در کسانی که ورزش نکرده اند هم مثبت است.

این محققان میگویند گرچه قبلا هم این ادعا شده بود که ماساژ میتواند جریان خون عضلات را افزایش داده و از درد آنها کم کند ولی تاکنون مطالعه کنترل شده ای در این زمینه وجود نداشته است. در این مطالعه از تعدادی از افراد که کار نشسته داشته اند خواسته شده که با ماشین های ورزشی حرکات استانداردی را با پا انجام دهند. سپس نیمی از آنها را بعد از ورزش ماساژ سوئدی دادند. میزان درد احساس شده در عضلات را با معیاری از 10-1 اندازه گیری کردند.

Image result for ‫عملکرد عروق‬‎

در هر دو گروه بعد از ورزش احساس درد در ساق ها وجود داشت. در گروهی که بعد از ورزش از ماساژ استفاده شده بود درد بعد از 90 دقیقه از بین رفته در حالیکه در گروه دیگر تا 72 ساعت باقی ماند.

میزان جریان خون ساق در هر دو گروه هم بررسی شد. در گروهی که بعد از ورزش از ماساژ استفاده نکرده بودند جریان خون اندام بعد از 90 دقیقه از اتمام ورزش کاهش پیدا کرده بود و این کاهش تا 72 ساعت ادامه یافت در حالیکه در گروه دیگر میزان جریان خون افزایش پیدا کرده بود.

تاثیر ماساژ البته منوط به این است که این کار به دست فرد آموزش دیده و ماهر در این کار انجام شود

shabda

می خواهم ماساژ بگیرم