جوانی

مدیتیشن راز جوانی

با مدیتیشن منظم، عکس العمل‌های منفی که در نتیجه استرس ایجاد می‌شود را می‌توان جبران کرد و در وضعیت «آگاهی آرامش یافته » قرار گرفت. در نتیجه، می‌توان با استرس مقابله کرده و با ممانعت از پیری زودرس منجر به ترشح منظم هورمون‌های جنسی و رشد شوید.

 

 

مدیتیشن با اصوات اولیه چیست؟

مدیتیشن با اصوات اولیه در سنت ودیک هندوستان دارای پیشینه ای ۵۰۰۰ ساله است. امروزه این روش توسط دیپاک چوپرا، پزشک، نویسنده و فیلسوف برجسته جهانی و شناخته شده در زمینه سلامت عمومی( بدن ، ذهن و روح) و یک متخصص اعصاب، با بازبینی مجدد توسط برخی دانشمندان آمریکایی و هندوستانی به شکل ساده و قابل فهمی‌درآمده و مجددا مورد استفاده قرار گرفته است.

مدیتیشن با اصوات اولیه روشی است که به واسطه آن می‌توانیم آرامش درونی و آسایش عمیق را تجربه کنیم. با مدیتیشن روزانه و مرتب، آرامش و آسایش را برای ذهن و بدن خود به ارمغان آورده و بدین ترتیب می‌توانیم زندگی سرشار از عشق و رضایت برای خود ایجاد کنیم.

ویژگی مدیتیشن با اصوات اولیه و تفاوت آن با سایر روش‌های مدیتیشن چیست؟

مدیتیشن با اصوات اولیه به معنی موجودیت از ازل، طبیعی، بکر و دست نخورده می‌باشد. منظور از اصوات اولیه صداهایی هستند که از ابتدای آفرینش موجود بوده اند.

این روش تکنیکی است که با بهره گیری از مانترا( mantra) (صداهایی اشعار گونه. صوت یا ارتعاش‌های انرژی که ذهن را از محدودیت‌هایش آزاد می‌کنند) انجام می‌شود. mantra کلمه ای به زبان قدیمی‌سانسکریت می‌باشد و به معنای« واسطه ذهن » است.

مهم ترین تفاوت این روش با سایر روش‌ها، انتخاب مدت زمان صدای مربوطه بر اساس ویژگی‌های خود شخص است.

در طول سمینار به طور اختصار با به کار بردن فرمول‌های ریاضی، مانتراهای خاص هر شخص تعیین شده و با در نظر گرفتن محل تولد و زمان آن برای هر فرد از طرف هستی صداهایی خاصی تعیین می‌شوند. این صداها روی سیستم عصبی اثر تسکین بخشی و آرام بخشی دارند.

این صداها فاقد هر گونه مفهوم خاصی هستند و صرفا با ایجاد لرزش‌هایی خاصی حین اجرا در ذهن تکرار شده و به شما کمک می‌کنند تا به اعماق ضمیر خود دسترسی یابید. یعنی برای دست یافتن به ناحیه آرام، ساکت و به دور از دغدغه ذهن به ما کمک می‌کنند.

شبدا ماساژ

 مدیتیشن با اصوات اولیه چگونه انجام می‌گیرد؟

در این روش مهم ترین اولویت راحتی و آرامش شما می‌باشد. یعنی مجبور نیستید حتما با چمباتمه زدن این مدیتیشن را انجام دهید. بدن باید احساس راحتی کند تا حواس پنجگانه به راحتی متمرکز شده و بتوانیم به فضای آرامش مطلق در ورای ذهن مان دسترسی پیدا کنیم.

تنها شرط در این جا نشستن به گونه ای است که ستون فقرات با زاویه ۹۰ درجه قرار بگیرد. یعنی با نشستن روی صندلی و یا روی تخت در حالی که پاهایمان را دراز کرده، صاف نشسته ایم و چشمان مان نیمه بسته است هم می‌توان این مدیتیشن را انجام داد.

چه نوع ارتباطی بین جوان ماندن یا جوان شدن با مدیتیشین وجود دارد؟

انسان دنیای مدرن در طول روز به میزان زیادی تحت استرس  قرار می‌گیرد. نرسیدن به سرویس، انجام به موقع تکالیف درسی فرزندان، آماده شدن برای جلسات مهم، فکر کردن به غذایی که بعد از ساعت کاری باید در منزل پخته شود، استرس‌های گوناگونی که به واسطه ارتباطات دچار آن می‌شویم و&#۸۲۳۰; . «پیری زودرس» در ارتباط با میزان استرسی که متحمل می‌شویم شکل می‌گیرد.

هر باری که استرس داریم، بدن به لحاظ فیزیولوژیکی واکنش‌های مختلفی نشان می‌دهد مثلا: ضربان قلب تندتر شده، خون زیادی به قلب پمپاژ می‌شود، عرق کردن آغاز می‌گردد، غدد فوق کلیوی شروع به ترشح آدرنالین و کورتیزول می‌کند، پانکراس، گلوکز بیش تر و انسولین کم تری ترشح خواهد کرد و هورمون رشد نیز کم تر ترشح می‌شود. در حالی که ما با انجام مرتب مدیتیشن می‌توانیم در وضعیت «هوشیاری آگاهانه » قرار بگیریم.  در این شرایط بدن می‌تواند عکس العمل‌های ایجاد شده را جبران کرده و حالت‌های فیزیولوژیکی خود را در حد طبیعی نگه دارد. در نتیجه، می‌توانیم با استرس مقابله کرده و با ممانعت از پیری زودرس سبب ترشح منظم هورمون‌های جنسی و رشد شویم.

چنان چه این سیستم را در بدن پیاده سازی کنیم، می‌توانیم از خطر پیری زودرس نیز در امان بمانیم. شخصا اطرافیانم در مورد ظاهر شاداب پوستم از من سوال می‌کنند.  من نیز در جواب آن‌ها با تبسم چنین می‌گویم:« از محصول  یا روش خاصی استفاده نمی‌کنم، بلکه به طور منظم و با لذت مدیتیشن انجام می‌دهم.»

آیا مدیتیشن می‌تواند چروک‌های صورت را از بین ببرد؟

خیر. مدیتیشن چروک‌های صورت را از بین نمی‌برد، اما می‌تواند تشکیل چروک‌های جدید را به تعویق بیندازد. هوشیاری آگاهانه ای که به واسطه مدیتیشن کسب خواهید کرد باعث می‌شود بیش تر از همیشه انرژی مثبت به اطراف تان پخش می‌کنید. در نتیجه، از نظر اطرافیان تان جوان تر به نظر خواهید رسید.

مدیتیشن با اصوات اولیه را چه کسانی می‌توانند انجام دهند؟

تمام افراد بالای ۱۲ سال به راحتی می‌توانند این کار را انجام دهند.

 

این مدیتیشن را به چه کسانی پیشهاد می‌کنید؟

  • کسانی که می‌خواهند آرامش، آسایش و راحتی را به زندگی خود بیاورند.
  • کسانی که می‌خواهند از نگرانی، دلواپسی و انواع گوناگون ترس‌هایشان رها شوند.
  • افرادی که دچار بی خوابی هستند.
  • کسانی که دائما در روابط شان به مشکل بر می‌خورند.
  • آن‌هایی که به آرامش درونی دست نیافته اند.
  • افرادی که خلاقیت و بینش خود را از دست داده اند.
  • افرادی که مشکل تمرکز دارند.
  • آن‌هایی که می‌خواهند سیستم ایمنی بدن خود را تقویت کنند.
  • کسانی که از خستگی مزمن رنج می‌برند.
  • افرادی که نسبت به همه چیز و همه کس به طور ناخودآگاه دچار قضاوت زود هنگام می‌شوند.
  • آن‌هایی که می‌خواهند جلوی پیری زودرس ناشی از استرس را بگیرند.
  • آن‌هایی که می‌خواهند ارتباطی با من درون، روح و سرشت خود برقرار کنند.

برای این که تاثیر جوان سازی مدیتیشن را مشاهده کنیم، در چه سنی باید به سراغ آن برویم؟

تاثیر جوان سازی در تمام سنین مشهود می‌باشد.

این مدیتیشن را چگونه می‌توان فراگرفت؟

این مدیتیشن برای ۲ نصف روز به صورت پشت سر هم و با حداکثر ۱۲ نفر شرکت کننده طی ۲ درس به راحتی قابل فراگیری می‌باشد.

به طور خلاصه در نخستین درس، مربی مدیتیشن را آموزش می‌دهد. این درس حاوی تاریخ مدیتیشن و موضوعات مهم مانترای شما خواهد بود. همچنین در این درس به شما آموخته می‌شود که صدای اولیه خویش( مانترای شخصیتان) را دریافت کرده و نحوه به کارگیری آن را فرا می‌گیرید. با مانترایی که دارای نوسانات منحصر به شما است می‌توانید مدیتیشن را انجام دهید.

در دومین جلسه روش‌های عملی مدیتیشن را آموخته، آموخته‌های پیش را به اشتراک گذاشته و چنان چه سوالاتی در این زمینه داشته باشید به آن‌ها پاسخ داده خواهد شد. با انجام منظم مدیتیشن با اصوات اولیه در زمینه «سطوح بالای ضمیر» آگاهی کسب می‌کنید

shabda

منبع:کیوی

می خواهم ماساژ بگیرم