دردهای مهم

دردهای مهم که نباید نادیده بگیرید

برخی از دردها هستند که اصلا نباید نادیده گرفتشان .  متاسفانه انسان ها هر چه پیرتر می شوند درد و مرضشان بیشتر می شود و این جزو قانون زندگی است .  اما برخی از دردهای مهم هستند که به محض مواجعه با ان باید سریعا به پزشک مراجعه کنید .

 

۱.سردرد شدید و ناگهانی

یکی از دردهای مهم سردرد ناگهانی وشدید است . این سردرد ممکن است نشانه آنوریسم یا اتساع عروقی باشد ، این درد ممکن است در مغز ایجاد خونریزی کند که این خونریزی موجب معلولیت، آسیب‌های مغزی و حتی مرگ می شود.

۲.درد خفیف معده که به تدریج شدیدتر شده و تا سمت راست شکم ادامه می‌یابد. ( دردهای شکم )

درد معده بخاطر این که شایع شده در افراد نادیده گرفته می شود . اما اگر دیدید این درد ابتدا خفیف بود اما کم کم شدید شده حتما به پزشک مراجعه کنید . ممکن است این درد اصلا از معده نباشد . مثلا اپاندیش باشد یا بیماری جدی دیگری داشته باشد .

شبدا ماساژ

۳.کمردرد خفیف به همراه تب

به گزارش سایت آسان طب ،یکی از نشانه های مشکل معده تهوع، کمردرد و تب می باشد . نباید از این علایم براحتی بگذرید . گاهی این علایم نشانه عفونت کلیه هم هست . اگر همراه این علایم سوزش و درد در هنگام ادرار داشتید سریعا به پزشک مراجعه کنید.

۴.درد عجیب بین تیغه شانه

فکر نکنید که فقط احساس درد در قفسه سینه از نشانه های سکته قلبی است . درخانم ها درد عجیب بین تیغه شانه نیز از نشانه های سکته قلبی است . پس با مشاهده ان سریعا به پزشک مراجعه کنید . این درد میتواند همراه  با درد فک، تهوع و تنگی نفس  باشد .

۵.نقطه حساس در ساق پا

اگر نقطه ای حساس در ساق پای خود دارید که پس از فشرده شدن، قرمز می‌شود باید بدانید که شاید ترومبوز وریدی داشته باشید. اگر به تازگی با ماشین سفر کرده‌اید یا قرص‌های ضدبارداری مصرف کرده‌اید، ممکن است دچار این علامت شوید. در صورتی که پای‌تان متورم شده است در اولین فرصت مشکلتان را با پزشک در میان بگذارید . خوشه صمغی گندمیا عسلک گندم چیست ؟

همانطور که در  مجله آسان طب ملاحظه کردید برخی دردهای مهم هستند که باید سریعا به پزشک مراجعه کنیم یا حداقل خودمان انها را درمان کنیم. متاسفانه بسیاری از افراد از دردها میگذرند و میگویند چیزی نیست خودش خوب می شود. خب حتی اگر به زودی هم خوب شود چرا از مسکن های طبیعی استفاده نکنیم تا حداقل درد کمتری بکشیم.

همچنین برخی دردها انقدر مهم هستند و علایم یک بیماری خطرناک هستند که با داروهای گیاهی نه تنها تسکین نمی یابند بلکه درمان هم نمی شوند و باید به پزشک متخصص مراجعه کنیم.

این دردهای مهم را جدی بگیرید. از قدیم گفته اند پیشگیری بهتر از درمان است. برخی علایم درد ممکن است حتی نشانه بیماری هایی مثل سرطان باشد. ما پیشنهاد میکنیم نه اینگونه باشید که تا کوچکترین دردی گرفتید بروید دکتر و نه اینکه اگر هر دردی گرفتید بگویید خودش خوب می شود. سلامت باشید.

shabda

منبع:آسان طب

می خواهم ماساژ بگیرم