آلودگی هوا

ارتباط آلودگی هوا با امید به زندگی

نتایج یک بررسی جدید حکایت از آن دارد که آلودگی هوا منجر به دو سال کاهش امید به زندگی می‌شود.

 

نتایج یک بررسی جدید منتشر شده در دیلی‌میل حکایت از آن دارد که آلودگی هوا منجر به  دو سال کاهش امید به زندگی می‌شود. براساس این بررسی، افرادی که در معرض آلودگی هوا قرار دارند، مستعد ابتلا به بیماری‌های قلبی و عروقی، آسم و برونشیت هستند.

shabdaspa
محققان دانشگاه تگزاس می‌گویند: در برخی کشورها تعداد افرادی که در اثر همین عامل جان خود را از دست می‌دهند بیشتر از قربانیان سوانح رانندگی است؛ این مرگ و میر بطور خاص مربوط به آسم، برونشیت، تنگی نفس، سکته قلبی، و آلرژی‌های مختلف تنفسی است.

متخصصان معتقدند که موادی که از طریق هوای آلوده وارد محیط می‌شوند دارای ترکیباتی هستند که باعث نابودی بافت‌های مختلف بدن خواهد شد.این مواد از طریق ریه، پوست، مخاط بدن، مخاط چشم، گوش، بینی و دستگاه گوارش، وارد بدن شده و باعث تخریب سلول‌های بدن می‌شود.در واقع تجمع این مواد در بدن هنگام آلوده بودن هوا به دلیل داشتن اکسیژن ناپایدار و واکنش با یک سلول، آن را اکسید می‌کند.

محقق ارشد این مطالعه می‌گوید: «پژوهش‌های متعددی در رابطه با آلودگی هوا و اثرات آن صورت گرفته، اما این اولین پژوهش است که نشان داده آلودگی هوا با کاهش نرخ امید به زندگی ارتباط مستقیم دارد».

shabda

بهداشت

 

می خواهم ماساژ بگیرم