نکات سلامتی 7

سلامتی

۳۱: سالی یک بار تست پاپ‌اسمیر انجام دهید. بااینکه شاید برایتان خوشایند نباشد ولی بسیار ضروری است. زمان بسیاری به صورت سالانه به‌خاطر سرطان دهانه‌ی رحم جان خود را از دست می‌دهند ولی اگر این بیماری زود در فرد تشخیص داده شود، شانس زنده ماندن تقریباً ۱۰۰ درصد است. به‌ویژه اگر فعالیت جنسی را از سنین کمتر شروع کرده‌اید، پارتنرهای متعدد داشته‌اید یا سیگار می‌کشید باید بیشتر مراقب باشید.

شبدا ماساژ سلامتی
۳۲: هورمون‌هایتان را بشناسید. تحقیقات جدید نشان می‌دهد هورمون درمانی کوتاه مدت (کمتر از ۵ سال) با افزایش خطر سرطان سینه مرتبط نیست ولی اگر آن را بیشتر از ده سال طول بدهید ممکن است مرتبط شود. سرطان سینه در زنانی که هورمون‌درمانی می‌کنند زودتر تشخیص داده می‌شود زیرا این زنان نسبت به دیگران نسبت به بیماری هوشیارتر هستند.

۳۳: بیشتر از ۲۴۰ نوع ماده‌ی حساسیت‌زا وجود دارد که بعضی از آنها بسیار نادر و بعضی بسیار متداول هستند. اگر به گرده‌ها حساسیت دارید حتماً موقع رانندگی شیشه‌های ماشین را بالا بکشید، فن داخل ماشین را روشن کنید و سعی کنید بین ساعت ۵ تا ۱۰ صبح که گرده‌ها در بیشترین میزان خود هستند بیرون نروید. برای تعطیلات جاهایی بروید که کمتر گرده دارد مثل کنار دریا و از علفی که به‌تازگی کوتاه شده هم دور بمانید.

اگر به گربه، سگ یا هر حیوان خانگی دیگر حساسیت دارید، با وصل کردن فیلتر هوا در داخل خانه به رنج خود پایان دهید. تا می‌توانید حیوانتان را بیرون خانه نگه دارید و موهایش را بیرون خانه شانه کنید که البته بهتر است یک نفر دیگر اینکار را انجامد هید.

۳۴: شنا کردن یکی از مفیدترین ورزش‌ها برای مقابله با آسم است ولی دوچرخه‌سواری، قایق‌رانی، ماهیگیری و پیاده‌روی هم ورزش‌های فوق‌العاده‌ای هستند. آسم نباید جلوی شما را برای ورزش کردن بگیرد. یک درصد از شناگران المپیک مبتلا به آسم بوده‌اند و ۴۱ نفر آن مدال گرفته‌اند.

۳۵: اشعه‌های آفتاب حتی از پشت شیشه‌های بسیار ضخیم و زیر آب هم می‌سوزانند. تا ۳۵ درصد از اشعات UVB و ۸۵ درصد از اشعات UVA از شیشه ی ضخیم عبور می‌کنند درحالی‌که ۵۰ درصد از UVB و ۷۵ درصد از UVA می‌تواند از یک متر آب و لباس نخی خیس عبور کند. این یعنی وقتی داخل ماشین هستید یا برای شنا به دریا رفته‌اید باید از کرم ضدآفتاب استفاده کنید.

shabda

می خواهم ماساژ بگیرم