نکات سلامتی 5

سلامتی

۲۱: وقتی حرکات کششی انجام می‌دهید سعی کنید حداقل ۲۵ ثانیه بدنتان را در آن حالت نگه دارید. عمیق نفس بکشید تا بدنتان بتواند راحت‌تر خون سرشار از اکسیژن را به ماهیچه‌هایتان برساند. به هیچ‌عنوان خودتان را مجبور به قرارگیری در یک وضعیت سخت و ناراحت نکنید.

شبدا ماساژ سلامتی
۲۲: اول تمرینات با وزنه را انجام دهید. متخصصین می‌گویند اول باید تمرینات با وزنه را انجام دهید زیرا در مقایسه با تمرینات هوازی سخت‌تر هستند. بنابراین در ابتدای ورزش که بدنتان سرحال و باانرژی است راحت‌تر از پس این تمرینات بر خواهد آمد. تمرینات قلبی-عروقی هم باید آخر تمیرنات انجام شوند زیرا با رساند جریان خون به عضلات به ریکاوری بدنتان و بیرون کردن اسیدلاکتیک که حین تمرینات با وزنه در عضلات جمع می‌شود کمک می‌کند. اسیدلاکتیک است که حس گرفتگی و سختی در عضلاتتان را ایجاد می‌کند.

۲۳: با تمرینات اینتروال چربی‌سوزی کنید. برای بالا بردن سطح تناسب‌اندامتان و کم کردن سریع‌تر وزن از تمرینات اینتروال بهره ببرید. تردمیل یا دستگاه استپ را روی برنامه‌ی اینتروال قرار دهید تا سرعت و شیب را به صورت متناوب بالا و پایین ببرد. این کار نه‌تنها باعث می‌شود حوصله‌تان از ورزش سر نرود، بلکه می‌توانید در مدت‌زمان کوتاه‌تری نتیجه‌ی بهتری بگیرید.

۲۴: اگر مچ پا، زانوها و لگن‌تان به‌خاطر دویدن روی آسفالت درد گرفته است، زمین‌های خاکی را امتحان کنید. سطوح نرم‌تر مثل خاک نسبت به سطوح سخت‌تر مثل آسفالت فشار بسیار کمتری به مفاصل‌تان وارد می‌کنند. همچنین پستی بلندی‌های سطوح خالی باعث می‌شود سرعتتان را کمی پایین‌تر بیاورید و روی جایی که پایتان را قرار می‌دهید تمرکز کنید که این برای تقویت چابکی و تمرکزتان عالی است.

۲۵: با متناوب کردن سرعت و شدت در تمرینات ایروبیک متابولیسمتان را بالا ببرید. اینکار نه‌تنها باعث می‌شود از ورزشتان خسته نشوید، بلکه بدنتان را هم بیشتر تحریک می‌کند. مثلاً اگر همیشه با سرعت ۶.۵ کیلومتر بر ساعت روی تردمیل راه می‌روید یا هر یک کیلومتر را در ۱۵ دقیقه می‌پیمایید، برای یک دقیقه سرعتتان را به ۸ برسانید. اینکار را هر ۵ دقیقه یکبار تکرار کنید.

shabda

می خواهم ماساژ بگیرم