نکات سلامتی 4

سلامتی

۱۶: همه‌ی خانم‌های باردار و همچنین آنهایی که سیستم‌ایمینی ضعیفی دارند باید به طور مرتب اسیدفولیک مصرف کنند. اسیدفولیک از بروز اسپینابیفیدا در نوزادانی که هنوز متولد نشده‌اند جلوگیری می‌کند و در جلوگیری از سرطان هم نقش دارد. این ماده در سبزیجات با برگ‌های سبز، جگر، میوه‌ها و سبوس یافت می‌شود.

شبدا ماساژ سلامتی
۱۷: ویتامین A و بتاکاروتین به تقویت سیستم ایمنی درمقابل بیماری‌ها کمک می‌کنند. همچنین روند درمان بیماری‌هایی مثل سرخک را تسریع می‌کنند. منابع خوب ویتامین A لبنیات، سبزیجات سبز و زرد، انبه، فلفل چیلی و روغن پالم قرمز می‌باشد.

۱۸: هیچوقت موقع ورزش از نوشیدنی‌های انرژی‌زا و نوشابه استفاده نکنید و  فقط به اندازه‌ی نیاز آب ساده بنوشید. حواستان باشد که در هیچ چیز افراط نکنید، نوشیدن زیاد آب هم می‌تواند خطرناک باشد. بااینکه برای دویدن‌های طولانی به نوشیدنی‌های انرژی‌زا نیاز پیدا می‌کنید ولی در تمرینات ورزشی کوتاه‌تر  بدنتان ابتدا قند موجود در نوشابه را می‌سوزاند و بعد سراغ چربی‌هایتان می‌رود. درمورد بقیه‌ی شیرینی‌جات هم وضع به همین منوال است.

۱۹: کربوهیدرات‌های با شاخص گلیسمی بالا مثل نان، شکر و عسل انرژی فوری به شما می‌دهد و متابولیسمتان را بالا می‌برد. اگر می‌خواهید چربی‌سوزی کنید، بهتر است از لوبیا، برنج، پاستا، سویا، عدس، نخود و جو استفاده کنید که شاخص گلیسمی پایین‌تری دارند.

۲۰: هوشمندانه زندگی کنید. احتمالاً شنیده‌اید که زندگی کوتاه‌تر از آن است که بخواهید سخت بگیرید. ولی شاید بد نباشد که خلاف این عمل کنید. زندگی کوتاه‌تر از این است که روی کارهای ساده تمرکز نکنید. با کم کردن سرعت زندگی‌تان و تمرکز کردن روی چیزهای ساده، ذهنتان را از هر آنچه که نگرانتان می‌کند پاک خواهید کرد.

shabda

می خواهم ماساژ بگیرم