نکات سلامتی 3

سلامتی

۱۱: غذاهای تند و ادویه‌دار که حاوی چیلی و فلفل هندی هستند اندورفین را در بدن تحریک می‌کنند، یعنی همان هورمون حس خوب. اندورفین تاثیری بسیار قوی و مخدرمانند دارد که باعث بهتر شدن حال و روحیه شما می‌شود. ولی مراقب میزان بالای گوشت و غذاهای پرچربی که اغلب در رستوران‌های هندی سرو می‌شود باشید.

شبدا ماساژ سلامتی
۱۲: قبل از جراحی داروهای گیاهی استفاده نکنید. بعضی مکمل‌های گیاهی مثل جنسینگ، سیر، گل‌مینا و … خونریزی حین جراحی را افزایش می‌دهند. از اینرو بهتر است قبل از جراحی کلیه‌ی داروها، ازجمله داروهای گیاهی خود را قطع کنید و در صورت استفاده از دارویی حتماً پزشک خود را مطلع کنید.

۱۳: گوجه‌فرنگی سوپراستار میوه‌ها و سبزیجات است. این ماده‌ی غذایی حاوی لیکوپن است که با سرطان مقابله می‌کند. همچنین سرشار از ویتامین C است. خبر خوب اینکه گوجه‌فرنگی پخته هم به همان میزان مغذی است، به همین خاطر می‌توانید تا دلتان می‌خواهد از آن در انواع پاستا، سوپ و سالاد استفاده کنید. همچنین محققان دریافته‌اند که گوجه‌فرنگی و سیب خطر آسم و بیماری‌های مزمن ریوی را کاهش می‌دهند. هر دوی این موادغذایی حاوی آنتی‌اکسیدان کورستین هستند. برای استفاده از فایده‌ی این موادغذایی پنج سیب در هفته یا یک گوجه فرنگی هر یک روز درمیان استفاده کنید.

۱۴: برای جلوگیری از بالا رفتن سطح استرس خود، سعی کنید قندخونتان را بالا نگه دارید. غذاهای سالم و مغذی و کم‌حجم در وعده‌های بیشتر در طول روز مصرف کنید و میوه و سبزیجات همیشه دم‌دست داشته باشید. چای گیاهی هم می‌تواند به تمدد اعصابتان کمک کند. مصرف کربوهیدرات‌های تصفیه‌نشده، آجیل و موز تولید سروتونین که یکی دیگر از هورمون‌های حال خوب است را در بدن افزایش می‌دهد. وقتی استرستان زیاد است خوردن میزان کمی پروتئین که حاوی آمینواسید تریپتامین باشد هم می‌تواند کمکتان کند.

۱۵: تا می‌توانید ویتامین C مصرف کنید. همه‌ی ما به حداقل ۹۰ میلی‌گرم روزانه از این ویتامین نیاز داریم و بهترین راه برای دریافت آن با خوردن دست‌کم پنج وعده میوه و سبزیجات در روز است.

shabda

می خواهم ماساژ بگیرم