نکات سلامتی 1

سلامتی

۱: وقتی از خواب بیدار می‌شوید حرکات کششی انجام دهید. این کار گردش خون و گوارش شما  را تقویت می‌کند و کمردردتان را تسکین می‌دهد.

۲: صبحانه را فراموش نکنید. تحقیقات نشان می‌دهد که اگر قصد کاهش وزن داشته باشید، خوردن یک صبحانه‌ی خوب یکی از مثبت‌ترین قدم‌هاست. افرادی که صبحانه نمی‌خورند معمولاً دچار افزایش وزن می‌شوند. یک صبحانه‌ی سالم و متعادل می‌تواند شامل میوه‌ی تازه یا آب‌میوه، سیریال با فیبر بالا، شیر یا ماست کم‌چرب، نا تُست گندم کامل و یک تخم‌مرغ آب‌پز باشد.

شبدا ماساژ سلامتی

۳: مسواک بزنید. خیلی‌ها نمی‌دانند چطور باید دندان‌هایشان را درست مسواک بزنند. مسواک زدن اشتباه هم می‌تواند به همان اندازه‌ی مسواک نزدن به دندان‌ها و لثه‌ها آسیب بزند. خیلی‌ها دیر به دیر دندان‌هایشان را مسواک می‌زنند، از نخ دندان استفاده نمی‌کنند و برای ویزیت و چک کردن وضعیت دهان و دندانشان پیش دندانپزشک نمی‌روند. برای درست مسواک زدن کافی است مسواکتان را همانطور که مداد را دست می‌گیرید در دستتان نگه دارید و حداقل به مدت دو دقیقه دندان‌هایتان، روی لثه‌ها، زبان و سقف دهانتان را مسواک بزنید. نیازی هم به یک مسواک خارق‌العاده ندارید، یک مسواک عادی ولی محکم بخیرید و آن را ماهی یکبار عوض کنید.

۴: با تمرینات نوروبیک مغزتان را تقویت کنید. محققان آمریکایی واژه‌ی نوروبیک را برای کارها و فعالیت‌هایی که مغز را ازطریق مسیرهای بیوشیمی خودش فعال می‌کند و مسیرهای جدیدی ایجاد می‌کند که به تقویت و حفظ مدارهای مغزی کمک می‌کند. با دست دیگرتان مسواک بزنید، مسیر جدیدی را برای رفتن به محل‌کار  امتحان کنید و لباس‌هایتان را به کمک حس لامسه انتخاب کنید نه حس بینایی. افرادی که چابکی ذهنی دارند به میزان کمتری به بیماری‌هایی مثل آلزایمر و بیماری‌های مرتبط با زوال مغز دچار می‌شوند.

۵: چیزی که می‌بخشید را به دست آورید! آدم بخشنده‌ای هستید ولی هیچوقت چیزی به دست نمی‌آورید؟ این مشکل خیلی زود منجر به خستگی عاطفی خواهد شد. پس به جای دیگران به خودتان ببخشید، درغیراینصورت به نقطه‌ای خواهید رسید که دیگر چیزی برای بخشیدن ندارید. و اگر کسی چیزی برای بخشیدن به شما ندارد پس دلیلی هم ندارد انتظار بخشش از شما داشته باشد!

shabda

می خواهم ماساژ بگیرم