فشارخون

رابطه ورزش و فشارخون

فشار خون و ورزش با یکدیگر رابطه مستقیمی دارند. کسانیکه مشکل فشار خون دارند میتواند با ورزش کردن آن را تنظیم کنند. ورزش کردن هزاران فایده برای سلامتی دارد که یکی از آن تنظیم فشار خون است. ما به شما پیاده روی و شنا را پیشنهاد می کنیم.

 

فشار خون و ورزش

اگر فشار خون شما بالاتر از مقدار نرمال باشد، یکی از اولین پند و نصیحت هایی که ممکن است از دکترتان بشنوید اینست که فعالیت های فیزیکی بیشتری انجام دهید. ورزش منظم آمادگی جسمانی را مهیا می‌سازد و باعث می‌شود فشار خون سریع‌تر به سطوح سالم بر‌گردد.

ممکن است این نصیحت در ابتدا برخی از افراد را نگران کند که ورزش می‌تواند فشار خون را بالا ببرد، درحالیکه این اتفاق فقط برای یک دوره کوتاه از زمان خواهد بود. افراد مبتلا به فشارخون بالا باید بدانندکه تاچه مقدار می‌توانند بدون مشکل ورزش کنند. با این حال اگر فشارخون شما خیلی بالاست، ممکن است دکتر شما در ابتدا ترجیح دهد با کاهش وزن و یا حتی داروی کاهش فشار خون، فشار خون را پایین بیاورد.

شبدا ماساژ فشار خون

چه نوع ورزشی برای فشار خون موثر است؟

موثرترین و ایمن ترین نوع ورزش برای کاهش فشارخون، ورزش‌های هوازی (ایروبیک) هستند. این نوع ورزش برای کار کردن قلب و ریه از گروه عظیمی از عضلات استفاده می‌کند. به منظور اجتناب از افزایش خیلی زیاد فشارخون در طی ورزش، لازم است که شدت فعالیت در یک سطح متوسط نگه داشته شود.به گزارش آسان طب؛فعالیت‌های متوسط مانند پیاده‌روی سریع، دوچرخه سواری و شنا سبک، باغبانی و کارهای خانه پرتحرک رده بزرگی از مزایا شامل کنترل وزن صحیح، بهبود حالت روحی و تمرکز، کاهش فشارخون و کاهش خطر سکته مغزی و دیابت نوع 2 و برخی سرطان‌ها را موجب می‌شود.

ورزش را به زندگی روزانه خود اضافه کنید

هر فرد بالغ باید برای حداقل 30 دقیقه در روز و 5 مرتبه در هفته فعالیت داشته باشد. اما زندگی مدرن برای برخی از مردم پر مشغله پیدا کردن زمانی برای ورزش را مشکل می‌سازد. با این حال فعال بودن تنها به معنی حضور در سالن‌های ورزشی نیست. همچنین شما می‌توانید 30 دقیقه را به قطعات کوچکتر تقسیم کنید. با سخت تنها چند تغییر کوچک در شیوه زندگیتان به راحتی می­توانید دوره ­های 30 دقیقه ­ای در زندگی روزمره خود ایجاد کنید.

اختصاص زمان بیشتری برای پیاده ­روی به زندگی روزمره به شما کمک می‌کند به طور طبیعی و حتی تلاش، ورزشی که مورد نیاز بدنتان است را انجام دهید. بنابراین سعی کنید به هرجا که میتوانید پیاده بروید. هنگامی که به خرید می­روید، ماشین را در خانه بگذارید، هنگامی که سرکار میروید یک یا دو ایستگاه زودتر از اتوبوس پیاده شوید، سعی کنید به جای استفاده از پله برقی و آسانسور از پله ­ها استفاده کنید. از خوردن نهار در میز کار خود خودداری کنید. راه رفتن هنگام نهار به برنامه ورزشی شما کمک می‌کند، همچنین می‌تواند به کاهش سطح استرس کمک کند.

فشار خون مشکلی است که بسیاری افراد دچار ان هستند. فشار خون عادی بین دو عدد است که وقتی این عدد پایین یا بالا بیاید مشکل وجود دارد. اکثرا فشار خون 12 را نرمال می دانند.

ولی کمتر از ان تقریبا فشار فرد پایین و بیشتر از ان فشار فرد بالاست.

shabda

می خواهم ماساژ بگیرم