ریلکسیشن

ریلکسیشن و ایجاد آرامش

آرامش نقطه مقابل برانگیختگی است، بنابراین ریلکسیشن و ایجاد آرامش از شیوهای مناسب برای کاهش استرس است.در این مطلب به شما یاد میدهیم چگونه در خود ایجاد آرامش کنید.

 

 دستیابی به آرامش در شرایط استرس زا، چنانچه از چگونگی انجام دادن آن باخبر باشید، چندان هم سخت نیست. یکی از روشهای مهار تنش، آرامش گام به گام ماهیچه ها (یا به طور خلاصه، آرامش گام به گام یا تدریجی یا پیش رونده) نام دارد. در این روش ماهیچه های خاصی را منقبض و سپس منبسط میکنند.  

شبداماساژ

 بنشین و استراحت کن

 اگر به افراد گفته شود که به حس خود در هنگام تنش و آرامش ماهیچه ها توجه کنند، از تنش ماهیچه های آنها بسیار بیشتر کاسته می شود. یافته های تحقیقات نشان داده است که ایجاد افکار خوشایند، یکی از دلایل توفیق این روش در کاهش استرس است 

ریلکسیشن و ایجاد آرامش در بزرگسالان

 

در هریک از این روش ها، ترتیبی برای آرام کردن ماهیچه ها درنظر گرفته شده است.

برای مثال، ترتیب این روشها ممکن است شامل شل کردن ماهیچه های دست، پیشانی، قسمت پایین صورت، گردن، شکم، و پا باشد.

برای هر گروه از ماهیچه ها، فرد اول آنها را به مدت 1 تا 7 ثانیه سفت میکند، سپس آنها را به مدت ۱۵ ثانیه به حال استراحت، شل میکند.

از افراد خواسته میشود که در طول این مدت، به حس ماهیچه ها توجه کنند. این مراحل برای هر گروه از ماهیچه ها دو تا سه بار تکرار میشود و در کل ۲۰ تا ۳۰ دقیقه به درازا میکشد.

این روش در محیطی ساکت، در حالی که فرد دراز کشیده یا در مبلی راحت نشسته باشد، بیشترین کارایی را دارد.

ریلکسیشن و ایجاد آرامش سریع

 

گاهی اوقات افراد ممکن است در حرکاتشان اشتباهاتی انجام دهند، مثلاً امکان دارد به هنگام منقبض کردن ماهیچه های دست، ماهیچه های صورت خود را نیز منقبض کنند. این اشتباهات را باید اصلاح کرد. بیشتر اوقات، پس از آنکه افراد این روش ها را به طور کامل یاد گرفتند، میتوانند مدت زمان آنها را کاهش دهند، به گونه ای که در زمان استرس، نوع سریع آن را به کار برند. گونهٔ سریع این روش، میتواند شامل این  مراحل باشد:

۱) کشیدن نفس عمیق

۲) گفتن این جمله که راحت باش و احساس آرامش و زیبایی کن

 ۳) فکر کردن به رخدادی خوشایند. به این ترتیب، روش های ایجاد آرامش می توانند به طور مستقیم برای کمک به مردم در کنار آمدن با وقایع استرس زای روزانه، به کار روند.

shabda

می خواهم ماساژ بگیرم